söndag 24 mars 2013

Tips för dig som söker medarbetare!

Har haft besök av Nina och Max i helgen och det ska jag tala om för er att förutom den rent logiska bristen på arbetslivserfarenhet (ja, livserfarenhet över huvud taget om vi ska vara noga) så är det en 2-åring ni ska kolla efter om ni ska rekrytera till ert företag.
En 25-månaders unge har verkligen alla kvalifikationer man kan tänkas vara ute efter som arbetsgivare.

Kan hålla många bollar i luften
Äta frukost, dansa, låtsasgråta över knivförbud, mata hunden med överblivet ägg. Det är inte klokt vad en 2-åring hinner med under en och samma minut.

Ambitiös utöver det vanliga
"Jo, jag KAN bära fyra nagellacksflaskor i varje hand utan att tappa någon. Oj, nu tappade jag en. Och en till. Men jag plockar upp de två första och OJ nu tappade jag en till här borta".

Bra på att få affärer att gå i lås
"Jag vill ha min napp! Vadå 'får inte nappen om jag inte ska sova'? Nähä, men jag kanske SKA sova nu när vi är ute i vagnen trots att jag bara varit vaken i en och en halv timme i dag?! Zzzzzzz..."

Kan arbeta självständigt
"Jo, men ge mig kniven, jag kan VISST dela min mat själv! Vadå "man behöver inte dela potatismos", JAG kanske behöver dela mitt potatismos?"

...men är även bra på att delegera
"Mamma, läs den här sagan för mig! Och en gång till. Och en gång till. Och igen. Läs den här biten igen. Och en gång till. Vänd blad nu, jag hinner inte, du får göra det".

3 kommentarer:

  1. Jaså du har samma hemma också Grattis :)

    SvaraRadera
  2. DU ÄR ROLIGAST I VÄRLDEN. Skrattar högt i min lilla kontorsvrå.

    SvaraRadera