lördag 4 maj 2013

Åh vad jag vill flytta NU

Sju (7!) barn springer runt och skriker inne i grannens trädgård. Och inte glatt lekskriker alltså, utan vrålar så där galet så man med jämna mellanrum måste lyssna lite extra för att höra efter om det faktiskt inte var någon som precis råkade knivhugga/näsknäcka/skalpera sin kompis.

Lät man så här mycket när man var liten? Jag kan inte minnas det. Jag hör inte ens ord, jag hör bara vrål. Ursinniga, hysteriska, skära-genom-ben-och-märg-vrål. Och tro mig, dom är gamla nog att kunna kommunicera via ord. Klockan är 20:55 nu, när får man gå dit och ringa på och säga att NU FÅR DET VÄL FÖR FA-AN VARA NOG?

*håller för öronen och sittvaggar*

3 kommentarer:

  1. Jag undrar om vi gjorde det (vill minnas att vi är ungefär lika gamla).

    SvaraRadera
  2. Sju ungar på samma ställe låter och tar plats när dom är utomhus! Jag gissar att dom hade svinkul och somnade gott i sina sängar i kväll.

    SvaraRadera
  3. CrimsonAnna: Nej, verkligen inte vi i alla fall!

    AMO: Oj, nej nej nej, nu tror du att jag är en gammal bitter tant som inte klarar av lekande barn, men det här var liksom inte av modellen "glada barn leker utomhus en vacker vårkväll", för det är något helt annat och ändå ganska trevligt att lyssna på, även om det kan bli väldigt stojigt. Det här var inte barn som skrek av skratt, det var barn som bara skrek ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ hela tiden.

    Men somnade gott gjorde dom nog i och för sig. :)

    SvaraRadera