lördag 18 maj 2013

Spara, slänga, skänka osv. IGEN!

Tre veckor kvar till flytt och ganska mycket ligger redan nerpackat i lådor. Och jag är så jävla nöjd med mig själv som har lite framförhållning och tänker att det här inte alls kommer bli en panikflytt som börjar strukturerat – men slutar med att man har 17 kartonger märkta med "blandat skit" och sen inte hittar någonting när man är på det nya stället.

Ni som har läst här sedan bloggen startade 2007 (jo, vissa har faktiskt hängt med hela tiden!), ni har fått följa mig i fyra olika hem. Det vi flyttar till nu blir nummer fem i ordningen och jag är så satans TRÖTT på att packa i och ur lådor så ni anar inte. Försöker dock se det som någon form av feng shui-träning och inte vara så jävla nostalgiskt med allt jag samlat på mig genom åren.  

Om ett och ett halvt år är Tobbe klar med sin utbildning, då vet vi inte vad som händer. Östersund/Åre-planen är fortfarande i alla högsta grad levande, men får Tobbe jobb här så kan vi ju inte flytta hundra mil norrut hur som helst. Och det lär han ju få. Såååå, jag vet inte. Jag får väl försöka hitta något som gör att Kristianstad känns som ett ställe jag kan bo på på riktigt, och inte bara som en slags mellanlandning, vilket det var tänkt att bli från början i och med att jobbet på radion bara var en visstidstjänst.

Men alltså, hur gör man när man som 33-åring kommer till ett nytt ställe och ska börja bygga upp en vardag? När man dessutom ska vara mammaledig och inte har något jobb att träffa folk på? Buuhuu, jag saknar mitt Malmö.

Ni trodde att jag skämtade? I did not.

5 kommentarer:

  1. Vet hur det är, vi har en låda (någonstans) där det står "en massa jävla skit" mina grejer i naturligtvis. Ska snart göra vår 7e flytt på lika många år, den 4e med barn :)
    Med tanke på hur ofta vi flyttat borde vi INTE ha så mycket grejer som vi faktiskt har, väntar dessutom barn nr 3 till hösten :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tricket är nog att packa upp ALLA lådor, alla flyttar. Annars har man en fem, sex stycken som bara följer med och hamnar längst in i varje nytt förråd. Men vad vet jag, hoarder som jag är... :)

      Radera
  2. Det är när man är mammaledig man träffar folk! På tex öppna förskolan.

    (Om man vågar palla sig iväg till öppnaförskolan dvs. Mig tog det nästan ett år innan jag vågade, för att som 32 åring träffa massa nya människor i en ny "stad" (flyttade från innerstad till lååångt utanför innerstad) är ju skitjobbigt. Trode jag. Fast så läskigt/ jobbigt var det ju såklart inte, har två nya kompisar därifrån, människor jag aldrig skulle träffat annars. Så mammaledighets-tiden är ett/en utmärkt tillfälle/tid att bygga upp nya kontakter på!)

    SvaraRadera
  3. Gå på öppna förskolan! Bästa! Jag träffade så mycket nya fina bekantskaper och tre av dem är bland de finaste människor jag någonsin mött. Vi umgås massor, inte bara för att ungarna ska få leka utan för att vi gillar varann som fasen, hjälper varann med barnpass och allt möjligt fixande. Ovärderligt! Gört!
    Eller babymassage och babyrytmik och allt vad det heter, själva aktiviteten för bebisen som sådan kan vara skitsamma tycker jag, de har nog inte sådan behållning utav det som alla vi ge sken av inbillar jag mig, men man får träffa folk, några av dem potentiella vänner för livet.

    SvaraRadera
  4. Barbackas öppna förskola m aktiviteter brukar va toppen, grejen är ju att man ofta inte känner någon o öppnar sig mer för nya kontakter. Bvc brukar oxå ha föräldragrupper, utnyttja det!

    Annars tar man unge o hund o kör hit t vinslöv, går en runda i skogen, dricker kaffe o snackar skit o tatueringar ;) Jag lär va hemma på dagarna till hösten oxå....

    SvaraRadera