onsdag 29 maj 2013

Två dåliga nyheter - och en god

Dåligt ett: Det här var min lunch.
Dåligt två: Jag har samma frisyr som kvinnan som stod för min lunchunderhållning

Bra nyhet: JAG FICK ÅKA HEM! Oförändrat läge dock, så jag är sjukskriven juni ut med tabletter som ska hålla cervix i chack och beordrad att vila vila vila. Men jag måste inte ligga ner hela tiden, vilket dom trodde först, så det är ju asgött.

Nu ska jag bryta ihop över det faktum att jag alltså jobbat min sista dag på jobbet, samt gråta en skvätt över hur synd det är om Tobbe som måste styra upp ALLT med flytten själv, men sen ska jag bara njuta av att Baby Kenneth håller sig på plats och att jag fick byta ut de ljusgula sjukhusväggarna mot den här sängutsikten.

Tacksamheten nu alltså. Obeskrivlig.

7 kommentarer:

  1. Men alltså KÅLPUDDING är ju det göttaste! Ja, förutom det faktum att du fick komma hem - det är göttigare!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså hjärtat, SJUKHUSETS kålpudding är kanske inte samma sak som "kålpudding"?

      Radera
    2. Det kan du ju visserligen ha en poäng i. Så klart.

      Radera
  2. Så skönt att du fick komma hem och att du inte behöver ligga ner konstant. Att sitta i en solstol kan ju typ vara rätt vilsamt det också typ. *håller alla tumamr jag har för att Kenneth ska hålla sig på plats*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjoho, i morgon är det jag som åker och köper en solstol som går att fälla ihop!

      Eller jag menar, i morgon är det TOBBE som åker och köper en solstol som går att fälla ihop!

      Jag måste ju vila :)

      Radera
  3. Gött! Grattans till hemkomsten och hur jobbigt kan det vara att bara ligga i en solstol (alternativt soffa om det regnar?) ett par veckor? Det fixar du! Hoppas på mycket sol och många goda böcker så kommer Kenta ha en beläst pepparkaksgumma till morsa sen :D

    SvaraRadera
  4. Skööönt :-)
    Jag trodde också att Lilla A var på väg ut lite för tidigt, fick spendera ett par långsamma nätter på förlossningen. När v 40 sedan passerade och så även v 41 höll jag på klättra på väggarna. Först så bråttom och sedan ångrat sig?
    Hoppas allt går bra!

    SvaraRadera