söndag 9 juni 2013

Gårdagens loppisfynd


Lite klossar till Baby K för en guldpeng – och 25 spänn för en lampfot i guld till skärmen som jag fyndade på vårloppisen i Malmö. Det är inte klokt vad billigt det är på såna där idrottsloppisar. Helt hysteriska människor dock, jag var där i god tid och stod ganska långt fram vid plastbanden, och när man väl fick komma in så bara sprang folk som galningar mot de avdelningar som de hade spanat in. 

Ingenting var prissatt och hälften av alla som sålde var nervösa små barn, vilket utnyttjades flitigt av vissa snåla pensionärer.

Snål pensionär: Vad kostar den här?
Nervöst barn: Ehhh... 25?
Snål pensionär: VA? Nej du, en tia kan du få!
Nervöst barn: Ahhh... okej. Tack.

Obs att jag inte betedde mig som en snål pensionär, utan mest gick runt och aktade mig så att ingen skulle armbåga mig i magen. Sprang även på min fina blogg-/instagramkompis Rubyxrawr som verkade lika chockad över hetsen som jag var. Herregud, människor i jakt på fynd alltså, dom är livsfarliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar