måndagen den 17:e juni 2013

Lite fattigare, mycket gladare!

Roadtripen i går? Den gick till Ullared. Ja, ni läste rätt. Det var mitt första besök där och jag kan säga att jag blev glatt överraskad, jag trodde nog att det skulle vara mycket mer... skit, men det mesta var helt vanliga märken som man använder hela tiden annars. Och vi gick verkligen helt bananas, vad annars ska man göra när ens vanliga deo som kostar 32.90:- på Ica nu plötsligt bara kostar en tjuga?
 "KOLLA TOBBE! JAG SPAR 13 SPÄNN PER DEO!" tjoade jag glatt och fortsatte sedan fylla kundvagnen med andra tråksaker som trosskydd och hudkräm.

(Till mitt försvar kan jag säga att jag är en hoarder, och snart är jag dessutom en hoarder med mammapeng)

(Kom på nu att jag inte behöver något försvar för att vara ekonomisk)

(Ångrar att jag började lägga in paranteser för ett försvar som jag inte behövde ha)

(Struntar i det och går vidare med inlägget)

Många tusenlappar senare kom vi hem och packade upp – och insåg att vi nu tillhör den lite speciella (men väldigt ekonomiska) skara människor som har ett eget Ullared-skåp hemma, innehållandes en familjs årskonsumtion med allt från duschkräm till tvättmedel och babyolja.

Fattar ni? Ett Ullared-skåp?! Bara en tidsfråga nu innan vi går all in och skaffar husvagn, katt och matchande träningsoveraller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar