lördagen den 15:e juni 2013

Loppisfynd, här var det loppisfynd!

1. Ja, men hallå ja, hur bra har inte den här dagen varit då? Den startade med bikini- och melonhäng på balkongen, snacka om perfekt sommarmorgon!
2. Sen åkte jag och Linnéa på loppisrunda, jag hittade bland annat en liten teakbricka för en tjuga och sex tjusiga glas för en tia styck. Perfekt bricka att ha bredvid spisen till olja och salt och sånt som man alltid har framme där.

3. Och jag kan nu stolt meddela att vårt hem nu även pryds av en bålskål-ananas modell jättestor. Endast 30 spänn, snacka om kap va?! Var orolig för Tobbes reaktion, men han sa att den var "anskrämlig men skitcool", vilket ju faktiskt får ses som toppbetyg, eller hur?
2. Och på tal om kap/toppbetyg/skitcool osv - fattar ni hur mycket jag ÄLSKAR den här lampan? Så himla fin och fräsch och underbar och kostade bara 150 spänn, jag blev micket klad hest när jag hittade den!

Och så hann vi även med det här softa strandhänget mellan loppisarna. Kall glass i struten och varm sand mellan tårna, snacka om toppendag va?! Alla som är avundsjuka räcker upp en hand!

Ps: Eller hur är det roligare om man skriver ut pris på vad loppissaker kostar? Vi pratade om det idag, att det är då många som ba "åh kolla in min loppisfyndade stringhylla!", men fyndpotentialen ligger ju i priset, inte i varan. Går man på loppis och köper en stringhylla för 900 spänn så är man ju bara en... glad person som köpt en fin stringhylla. Men något fynd har man ju knappast gjort. Håller ni med?

13 kommentarer:

  1. Bålskålen är ju fantastisk =) Ananasar åt folket =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur, är så överdrivet glad för den!

      Radera
  2. Jag sitter här och räcker upp handen för lite avis är jag på er glassfika i den varma sanden. Håller med om att man bör skriva ut priset på sina loppisfynd, eftersom det är det som gör fyndet så att säga. Tack för en trevlig blogg! (Hittade hit via Karins konstgrepps länklista och det är jag glad för.) /Anna Kå

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, heja KK:s länklista! Ja, glassfika i varm sand är fint, planen var iof att vi skulle byta om till bikini, så om det är till någon tröst kan jag säga att det blåste lite för kallt för det.

      Radera
  3. Jag håller med! har faktiskt tänkt att fråga på Instagram vad folk anser att ett "fynd" är. För folk fyndar ju hela tiden. Jag hittar massa saker som jag skulle vilja ha på loppisar. Fast jag köper sällan tycker att det knappt finns några fynd längre! Fast du har ju verkligen fyndat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja exakt, men det är klart att om man verkligen älskar något som inte går att hitta någon annanstans (typ min ananas) så ÄR det ju ett fynd även om det kanske går på lite mer än bara några tior. Så det är ju lite individuellt, det får man ju säga. Men det här var ju VERKLIGEN fynd!

      Radera
  4. Svar
    1. Jag gillar att få medhåll! :)

      Radera
  5. Alltså ananasen!! To die for!!!

    SvaraRadera
  6. Jag håller helt med, fynd ska vara billiga! Loppis med, för den delen. Fina saker du hittat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, loppis är loppis och antikaffär är antikaffär, det känns så lurigt att tro att man går in på det ena men så gör priserna att det känns som det andra. Men det här var bra fynd tycker jag!

      Radera
  7. Jamen, precis min åsikt! Västgöten i mig blir galen (GALEN!) när folk "fyndar" saker på loppis. SOM INTE ÄR FYND! Fynd är per definition billiga. Skönt att någon mer fattar, känner mig mindre ensam nu.

    Plus: micket avis på dina fynd! Mest lampan. Och ananasen. Och brickan. Och... glassen! (eller den kanske mer var ett "fynd"?)

    SvaraRadera