torsdagen den 13:e juni 2013

OMG! Jag ÄR MacGyver!

Problem: en taklampsskärm ska förvandlad till en skärm för en golvlampa. Den gamla skärmens innerdelspinnar (vadå "inget ord"? Klart det är ett ord!) passade perfekt med den befintliga skärmens... ja, pinnar. MEN, hur skulle då dessa sex pinnar förenas och bilda en stabil skärm?

(Vad mitt finger pysslar med? Ingen aning)

Lösning: Plugg, tejp och sladdgrejsimojser. HUR TÄNKTE DU NU? skriker ni upphetsat, men om ni lugnar er lite ska jag förklara.

TADA! Jag behövde minsann inte ens använda tejpen!

Men hallå ja, HUUUUR impade är ni inte av denna fantastiska lösning som min hjärna uppfann på alldeles egen hand? Vavava?

Älskade Baby Kenneth, du behöver verkligen inte komma ut än, men NÄR du väl kommer så har du världens finaste säng som jag och din pappa har målat till dig, och världens finaste lampa som jag har loppat/MacGyvrat till dig!

Älskar förresten att handla second hand, lampan gick alltså på 60 kr (skärmen) + 25 kr (foten) och sängen inkl madrass, täcke och kudde på 150 + färg och penslar 350 kr = miljövänligt, billigt och så sjukt mycket snyggare än random färdigt kit på valfri babygrejaffär.

14 kommentarer:

  1. En smart människa reder sig själv osv. Jag älskar när man lyckas lösa ett problem på ett sånt där enkelt sätt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du ANAR inte hur sjukt stolt jag är över mig själv!

      Radera
  2. Jag är så impad att jag nästan går på händer. WOW!

    SvaraRadera
  3. Du är juh grym!! Ja Tobbe också såklart som målat :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst är vi? Superföräldrar!

      Radera
  4. Och jag handlar på tradera som om det inte fanns någon morgondag :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag med! Har lite lite paus nu bara.

      Radera
  5. Själv hade jag i första hand försökt hålla den på plats med hjälp av ett kraftigt magnetfält, fast då är ju jag lite mer IT än du. Jag har sett alldeles för mycket på Mythbusters för att inte veta att MacGyver var fejk. Det byggde på 80talsteorier bara :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm. Sant, jag är lite mer analog i mitt uppfinnande!

      Radera
  6. Fifaaan va du är händig MacGy... Majsan!

    SvaraRadera
  7. Gu så fint! Jag vill pyssla NU. Vill alltid pyssla. Pysslar trots detta cirka aldrig ju. Ska bli McGyver som du.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är likadan, tänker alltid att "den här skulle ju bli jättefin om man bara..." och sen händer det typ inget mer. Haha, men nu får man ju skärpa sig lite för Kentas skull :)

      Radera