måndagen den 10:e juni 2013

Sjukskrivning schmukskrivning

Jaså, måndag säger ni? Själv har jag ingen som helst koll på dagarna längre efter att jag nu går in i min tredje vecka som sjukskriven. Men – sjukskriven låter ju jättetråkigt – så jag tänkte att vi kan kalla det för semester istället? Det är juni, det är sol (i alla fall i södra Sverige), vi har köpt möbler till balkongen och jag är ordinerad vila. Det är alltså en doktor (eller, ja tre faktiskt) som har sagt att jag MÅSTE ta det lugnt.

Så, för att slippa gräva ner mig allt för mycket över detta så kommer tiden fram till bäbisen kommer att kallas för semester. Ahhhh... semester.

7 kommentarer:

  1. Och jag är mammaledig? Det är så konstigt. Fast det ligger ju en bebis på min arm och jag märkte verkligen när hon kom ut så det stämmer nog ändå...:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är sjukt ju! Lika sjukt som att jag också kommer vara mammaledig snart!

      Radera
  2. Jag har varit arbetslös i två veckor nu, men det är svårt att inte känna som att det är semester...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur, så länge det är fint väder kan man ju intala sig själv lite vad som helst! Hade inte varit lika kul i typ februari känner jag.

      Radera
  3. YEAH! Jag har blivit deltidssjukskriven pga preggo nu = DELTIDSSEMESTER!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va? Varför? Fogarna? Men GÖTT med halvtidssemester!

      Radera
    2. Nä är bara syk på 25% än så länge, så det funkar helt okaj. Det kastades in mer och mer på min tjänst under ganska lång tid, plötsligt var det alldeles oöverkomligt och jag som normalt är ganska stresstålig fick plötsligt lite kassa värden och stressrelaterade symtom. Så i förebyggande syfte för att Pyret ska må så fint som möjligt är jag numera deltidare!

      Radera