lördagen den 8:e juni 2013

Tadaaa! Vardagsrummet på plats!

Erkänn att ni älskar soffan?
Sådärja! Alla möbler på plats och även om inte alla grejer kommit i ordning (vilket bland annat illustreras av den tomma hyllan längst bak) så är det i alla fall inget här inne som INTE ska vara här. Och alla som någon gång varit i närheten av att flytta förstår kanske hur det ser ut i övriga rum för tillfället. Hehe.

Det här gamla skeva funkishuset är ju supercharmigt, och ända sedan vi kollade på lägenheten så har vi skämtat om att det är lugnt att spilla saker på golvet eftersom allt flyter in mot mitten direkt. MEN – nu när jag sitter där borta vid datorn bakom soffan så ser jag att det v e r k l i g e n lutar här inne. Alltså nästan så jag blir lite orolig? Något byggproffs här som kan säga vad oddsen är för att golvet rasar ner i lägenheten under oss? 

Ps: De underbara bilderna är gjorda av Anna ritar (jag och Tobbe) och Anna Grundberg (jag och Alfie). Litet tips så där i bröllopstider och examenstider och andra tider när man vill stajla med en fin och personlig present!

8 kommentarer:

  1. Jag har bott i en sån lägenhet också. Det blev inte bättre av att en Securitaskille som kom med en sugpropp för att lösa stoppet i badrummet (ja, dom har tydligen varierande uppdrag?) sa att i lägenheten bredvid hade 2kvm2 ramlat ner från taket. Och INGENTING stod plant, alla hyllor och bor vickade, för att inte tala om höjdskillnaderna mellan rummen. Såhär i efterhand lite charmigt men ACK så skönt att slippa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. NOT HELPING! Men jag tror nog inte att det är någon direkt fara för rasrisk egentligen... Eller? Jag fortsätter uppskatta charmen jag!

      Radera
  2. MÄN GUUUU VAD FINT! Lungan och jag, Elias och Pyret flyttar in? Jag börjar dessutom anlägga en så frodig preggovikt att om jag bara sätter mig i ett hörn tillräckligt länge så rätas nog huset upp av sig självt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så länge ni tar med palmen så är jag nöjd! Välkomna!

      Radera
  3. Stort älsk på att saker kommer på plats, innan dess är jag Satan. På riktigt, mår psykiskt dåligt av trillijoner kartonger.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med! Därför går jag inte in i de andra rummen när det här börjar bli fint, haha!

      Radera
  4. God inredningssmak måste jag säga. Gillar speciellt soffan, ramen och lampan.

    SvaraRadera