torsdag 18 juli 2013

Sökes: badsjö i närheten av Kristianstad

Ännu en strålande solig dag här i superdupersommaren 2013, och jag väntar på att nattjobbaren Tobbe ska vakna så jag kan övertala honom om att vi borde åka på badutflykt i dag igen, helst till någon spexig sjö. Vi körde ju ut till Landön i går och HELVETE vad kallt det är i havet!

"20 grader i vattnet!" hojtade campingmannen glatt när vi kom bärandes på våra solstolar. "Tjugo grader, MY ASS" tänkte jag när jag hoppade i plurret och alla mina livsuppehållande funktioner omedelbart slutade fungera.

Herregud östkusten, vad är det för fel på dig?

4 kommentarer:

  1. Mitt inlägg försvann? Nå, jag skrev att Åk till Tomsabo i Edenryd. Min barndomsstrand, ligger ca 2 mil från er. Det är havet men upplevs nästan som sjö pga vik. Brukar vara lite varmare där. Annars Ivösjön i Bromölla eller Levrasjön. Helt ok sjöar.

    SvaraRadera
  2. Lursjön i Hästveda! Okej inte precis JÄTTENÄRA men brukar vara sjukt varmt vatten redan i juni - och på hemvägen kan ni åka inom Osby och spela bilbingo, eller varför inte åka inom Broby och köpa dig något fräsigt från Karins Damshop?

    SvaraRadera
  3. Råbelövssjön? Ligger nära.

    Ann Margret

    SvaraRadera
  4. Balsby eller Österslöv (Råbelövssjön).

    SvaraRadera