måndag 16 december 2013

*imploderar av ilska*



Den här människan alltså. @zilanw på Instagram, som TOTALT har missuppfattat hela grejen med att hjälpa kvinnor i utsatta positioner. Som att det inte skulle hjälpa pojkar och män att deras fru/mamma inte dog när hon födde barn liksom? In och anmäl.

Och så i dag då, detta: "Det är inte bara flyktingar som har det svårt". Nej, det kanske det inte är, men det är lite skillnad på att vara fas 3:are, och att frysa ihjäl i ett tältläger i väntan på att få hjälp. Fy fan för alla dessa förklädda rasister alltså.

3 kommentarer:

  1. Precis vad jag tänkte när jag såg detta, antar ju att mamman får hjälp även om hon föder en son liksom.....
    Säkert många pappor som blir glada över att slippa bli ensamstående förälder också :P
    Studier har ju även visat att om man hjälper kvinnor ger det mer genomslag i hela samhället ..................

    SvaraRadera
    Svar
    1. en grej till, bara för att jag måste :P
      de länder dit denna hjälp går brukar ju tyvärr vara sådana där kvinnor har typ noll status och därför inte får lika bra läkarvård m.m. så dom e extra värda detta :)
      Jag kommenterar här eftersom jag e totalt efter när det gäller twitter m.m. men hoppas du orkar fortsätta anmäla den person som sprider detta!!

      Radera
    2. Jo, båda kontona är borta nu, men det är ju konstigt att människan inte fattar att det är precis som du skriver. Herregud, folk alltså.

      Radera