tisdag 31 december 2013

En tillbakablick på tjugohundratretton

Hur har ditt 2013 varit?
Så himla fint! Den första halvan av året dominerades visserligen av en trökig problemfylld graviditet, men det kommer nog glömmas bort i skuggan av den fantastiska andra halvan när bäbisen äntligen var på utsidan.

Blev du kär i år?
Jag var redan upp över öronen kär från året före. Och året före det. Och året före det. Och året... eller vänta nu? Jo, året före det också. Vi hade fyraårsdag nu i december i alla fall.


Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat i början av graviditeten trots att jag var så satans trött. Det hade kanske vägt upp för de tre månadernas vila jag tvingades ha under min sjukskrivning i slutet och inte påverkat mig så mycket som det gör nu varje dag med den här konstiga klena kroppen som jag inte känner igen.

Gjorde du något du aldrig gjort förut?
Födde barn och åt min egen vikt i vattenmelon! Allt annat hade jag nog gjort innan tror jag. Mmmm... Vattenmelon. Man saknar ju soldagarna på balkongen, det gör man ju.


Vad önskar du att du gjort mindre?
Oroat mig över att föda för tidigt. Med facit i hand så blev det ju exakt tvärtom (hej BF +14!) och det hade nog varit bättre för alla inblandade om jag bara läst på massor om prematurbarn och sedan släppt det med någon form av "händer det så händer det"-mentalitet.

Vilket datum kommer du minnas mest?
24 augusti. När Baby Kenneth som blev en Sigge Scott föddes. Och 28 maj när jag blev inlagd första gången och trodde att han skulle födas för tidigt och dö.


Vem har du umgåtts med mest?
Alltså... Det har ju varit ett ganska ensamt år det här, hyfsat ny i en stad och så. Men Tobbe, Sigge & Alfie så klart. Och Malmöfolket lite så där sporadiskt: Lotta, Carolina, Nina och Markus. Sen har jag ju fått en ny kompis från mammagruppen som jag gillar väldigt mycket.

Bästa minnet från 2013?
Det var väl ett satans tjat om Sigge, men så klart är det bästa minnet när han föddes och veckorna som följde. Så himla galet att vara hemma med en liten unge som är ens egen! Och frisk! Och inte alls för tidigt född!


Är det något du saknade 2013 som du vill ha år 2014?
Pengar, men det kan vi glömma eftersom Tobbe har ett år kvar i skolan. Men vi klarar oss så lyxlivet får vänta. Jag vill också väldigt väldigt gärna ha ett jobb, i dag är ju min sista dag på programanställningen på radion, och från och med i morgon är jag arbetslös frilansare igen.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Oj oj oj, mycket gladare!

Vem/Vilka saknade du?
Copy/paste:ar förra årets svar som är en copy/paste från förrförra året: Jag saknar folk varje dag. Jag tycker att vi borde kapa bort den där trökiga delen mellan Skåne och Stockholm så att jag har närmare till mina fina internetkompisar där. Egentligen borde vi lägga både Stockholm och Göteborg i Skåne så att det bara var att cykla iväg och hälsa på när man känner för det. Och så är det som vanligt 111 mil för många till min familj.

Största misstaget?
Hm. Inget som jag minns, så det har nog inte varit så himla farligt på det planet.

Tror du att år 2014 kommer blir bättre eller sämre än 2013?
Bättre. Jag tror alltid att livet bara blir bättre med tiden och det ska bli extra spännande nu när Sigge finns!

Vad gjorde dig riktigt glad i år?
Att Sigge föddes, att vi fick förstahadskontrakt på den här lägenheten, att jag fick min lägenhet i Malmö såld (skriver sista papperna på torsdag, YEY!), att gravidblogga på PreggoPreggo ihop med Katta och att starta upp Move it Mama med henne och Sofia och att jag blev krönikör i Kristianstadsbladet.

Vilken var din bästa månad?
Augusti och framåt. Men det var ju ingen dålig sommar direkt, sol och sjukt varmt fanimig varenda dag! Ligga på en strand och läsa en bok är ju perfekt när man är sjukskriven och inte får röra sig.


Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre?
Det finns väl alltid saker som man kan göra bättre men jag tror fullt ut på att man alltid gör så gott man kan och då kan man ju inte göra mer liksom?

Hur skulle du beskriva din stil 2012?
Same old. Prickigt och randigt och leopard och och enorma mängder färgglad trikå. Och gravidstrumpbyxor.

Vilka länder besökte du?
Spanien! Vi drog ju på en liten Barcelonatrip över påsk!


Hur kommer nästa år att skilja sig från det här?
Jag kommer inte vara gravid, jag kommer kunna träna ordentligt och Sigge kommer transformeras från bäbis till ett riktigt barn som kan gå och börja prata. Det känns ju helt galet och sjukt fräsigt!?

Sammanfattningsvis har 2013 varit ett riktigt jädra gött år, hoppas ni också har haft det bra! Gott nytt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar