fredag 27 december 2013

Ett sista inlägg angående myrsloksgate

Jag orkar inte ens svara på kommentarerna som ramlar in, det var ett skämt och ni som tog så himla illa vid er kanske ska linda er själva i bubbelplast och lägga er i en swimmingpool fylld av nyfönade kattungar för att slippa riskera att drabbas av fler hårda törnar på ett tag.

Och - för att klarlägga – detta var också ironi och nu lägger vi hela den här historien bakom oss och blickar framåt innan jag faktiskt blir sur på riktigt. Okej? Okej.

12 kommentarer:

  1. Vad har kattungarna gjort dig för ont!? VA???

    För övrigt, för den som betraktar allt utifrån: lulz!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Näru, lägg av, kattungarna gillar det och det vet du!

      Radera
  2. Som Mark Twain sade "Man kan inte ens skriva om en stoppnål så kommer någon enögd j*vel och känner sig träffad" Grattis i efterskott och god fortsättning från en som gillade myrsloksliknelsen.

    SvaraRadera
  3. Men gud, snacka om känsligt ämne. Nu vänder vi blad! :)

    SvaraRadera
  4. Haha.. Läste inlägget och kände att det här kommer reta folk! Stort grattis i efterskott i alla fall!

    SvaraRadera
  5. Alltså, man läser väl din blogg just för ironins skull? De som inte fattar vad du skriver kanske borde sluta läsa...:)

    SvaraRadera
  6. Gud vad du gnäller bara för att du fick lite mothugg. Orka....

    Nu var detta ironi, men kanske inte lätt att veta eftersom ni faktiskt inte känner mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det är väl snarare du som gnäller bara för att du fick lite mothugg? Tråkigt för dig att du inte förstår ironi, men varför fortsätter du att gå in här och läsa och kommentera (negativt) när du nu skulle sluta läsa?

      Radera
    2. Först av allt är detta första gången jag kommenterar. För det andra vad fattade du inte i den sista meningen jag skrev? Läs om, läs rätt!
      Hur förstår man ironi om det inte finns en smiley eller känner personen väldigt väl? Skriven text är bara skriven text och kan inte innehålla undertoner om det inte visas tydligt.

      Radera
    3. "Hur förstår man ironi om det inte finns en smiley eller känner personen väldigt väl? Skriven text är bara skriven text och kan inte innehålla undertoner om det inte visas tydligt."

      Du tyckte inte att delen om myrslokarna var tydlig nog? Om jag hade skrivit "Hoppas ni kör av vägen och dör på vägen till ert julfirande" så hade jag fattat om folk tog illa vid sig, men detta? Fattar man inte att det är ironi så får jag nog säga att det inte är någon idé att läsa den här bloggen om man inte vill bli irriterad över typ hälften av inläggen.

      Radera
    4. Dom som blev kränkta känner inte dig och vet inte hur du skriver ironi. Du skrev att du blev ledsen och sårad över att dom inte gratulerat dig på födelsedagen och sen avslutade du med icke god jul. Uppenbarligen var inte det om myrslokarna nog för att visa ironi eftersom så många tog illa vid sig.
      Du som är journalist vet väl hur text kan uppfattas. Själv jobbar jag i samma yrke som du och vet att jag måste vara övertydlig i artiklar för att folk ska förstå ironi.
      Själv struntar jag i om du så väljer att skälla ut dina bloggläsare, jag läser bara din blogg eftersom jag fick ett tips om att se när ironi kan gå fel.

      Radera
  7. Nej snälla fortsätt! Pga älskar gå in och läsa anonyma kränkta läsarkommentarer!
    Våga inte sluta blogga Mirijam! Ok?!
    Mvh road 79:a

    SvaraRadera