lördag 14 december 2013

Julig kladdkaka comin' up!



Bakar och pyntar inför morgondagens adventskalas, alltså mitt födelsedagskalas sammanslaget med advent. Det spelar liksom ingen roll hur okristna folk är, på något sätt krockar alltid allas förberedelser inför Jesus födelsedag med min (trots att det är den 21:a) så de senaste åren har jag slagit ihop det.

Andra saker - förutom svårigheterna att ha kalas tre dagar före julafton - som är störiga med mitt födelsedatum:
  • Var alltid yngst i klassen i skolan
  • Får alltid presenter inslagna i julpapper och med juletiketter där jag önskas god jul och ett gott nytt år
  • Missade en hel sommar av att få köpa ut på systemet och komma in på krogen jämfört med mina klasskompisar
  • Fick betala för min tandställning i nästan ett helt år längre än alla andra i min årskull. "Gratis tandvård till det år man fyller 19" - alltså det måste väl vara den taskigaste och mest orättvisa regeln vi har i Sverige?

1 kommentar:

  1. Jag är född i början av december, fick också presenter inslagna i julpapper och var yngst i klassen TILLS jag började om gymnasiet (gick ett år på natur men gav upp, flyttade och körde hästgymnasium istället) och fick gå ett år med de som var yngre=jag var äldst och kunde komma in på krogen och handla på systemet först. Rätt knäpp känsla faktiskt för man var ju van att vara yngst...

    SvaraRadera