onsdag 18 december 2013

Post preggo-kroppen alltså...

En sak som jag inte visste om kroppen efter graviditet var att fötterna kan bli större. Relaxinet (hormonet som har till uppgift att mjuka upp kroppen så den kan växa plus föda ett barn) i kombination med ökad vikt gör att fötterna ofta kan växa lite. Jag ställde frågan på Instagram och jag är inte den enda drabbade om jag säger så.

Såååå. Dags för ny skogarderob nu då? Jag borde väl vara jublande glad eftersom det här är första gången som jag måste köpa nya skor, (alla andra gånger jag "verkligen behövt" skor har jag ju behövt det lika mycket som en fisk behöver ett par hantlar) men jag har ju inte råd! Den politiker som får igenom ett obligatoriskt skobidrag i mammapengen kommer få min röst nästa val, det kan jag lova.

Nike Lunar Forever 2
I alla fall – i dag hittade jag ett par tjusiga löpskor på rea på Stadium som fick följa med hem. Jättebra skor för nästan halv priset, dessutom snygga och – viktigast av allt så klart – passar mitt löpsteg och är supersköna. Så lite glad borde jag ju vara, men även om 600 spänn inte är jättemycket pengar så är det 600 mer än vad jag vill lägga på nya skor när ett par 1600-kronorsdojor står och är näst intill oanvända i pre preggo-garderoben.

5 kommentarer:

  1. Inte för att vara sån, men...
    http://preggopreggo.blogspot.se/2013/08/greetings-from-miss-bigfoot.html

    SvaraRadera
  2. Jag hade sönder mina tre bästa leggings i slutet av preggotiden (jag ba: "de funkar att ha UNDER magen hurra", mina lår ba "HAHA vi tänker inte låta dom komma så långt"!) och nu finns inga fina leggings i affärerna. Buhuuu.

    SvaraRadera
  3. jag tänker: sko-loppis! Det där med att man inte ska köpa begagnade skor är en bluff från skobranschen, tror jag.

    SvaraRadera
  4. Skobytardag för post preggos. Jag fick höra att man ofta byter löpsteg i samband med graviditeten eftersom det som händer är att fotvalvet inte orkar bibehålla sin "höjd", alltså att man blir mer plattfot.

    SvaraRadera
  5. Men! Jag lyssnade på en podcast med Apans och Loffsan "Joller" där de pratade om mammakroppen. Loffsan sa iaf att man kan träna lederna i fötterna för att få tillbaka sin vanliga skostorlek! In och lyssna!

    SvaraRadera