tisdag 10 december 2013

#soffhörnsmaffian united!



Precis när Sigge, Alexis och Morris hade fötts så kallade jag, Nova och Katta oss för #soffhörnsmaffian på Instagram. Snabbt hakade massa andra mammor på, mammor som precis som oss satt fast i ett soffhörn med en hungrig bäbis på magen och kallt kaffe exakt en halv armlängd för långt bort. Lite internetvänskap när man kände sig ensammast i världen typ. 

Men för att komma dit så var första steget att överleva vår graviditet, vilket vi gjorde. Men varannan minut är det en tjej någonstans i världen som inte gör det och därför startade jag nyss den digitala insamlingsbössan Soffhörnsmaffian. Så att vi som överlevde kan hjälpa fler att göra det. Gå till insamlingen här om du vill vara med och bidra. Tack.


6 kommentarer:

  1. Har skänkt via sms och önskat Social Distortion tidigare idag:-)
    Älskar Musikhjälpen!
    /CC

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var verkligen bra tajmat att vara mammaledig nu!

      Radera
  2. Såhär med alla gravidhormoner som flyger omkring i kröppa så kan jag hälsa att det är oerhört lipframkallande att lyssna på detta ämne i år! Älskar Musikhjälpen, men lite extra mycket i år!

    SvaraRadera
  3. Jag med! Dessutom superbra att vara mammaledig till!

    SvaraRadera
  4. Bra tajmat att vara sjuk här också ;)
    Har skänkt via er, önskat låt och köpt gåvobevis från djurrättsalliansen idag. Kram!

    SvaraRadera
  5. La en hundralapp i bössan idag. Var ju ett tag sen jag själv satt i nåt soffhörn med kaffekoppen för långt bort.. men åh, så tacksam jag är att jag KUNNAT göra det. Två gånger.

    SvaraRadera