tisdag 28 januari 2014

Avundsvärda bloggare – en lista

Vet ni, jag tror att jag snart av ren självbevarelsedrift får dra ner på läsandet av vissa bloggar eftersom jag får riktiga svartsjukekänslor av att läsa om vilket hä-ä-ärligt liv andra lever.

Som Peppe till exempel. Åh, jag bara tar mitt pick och pack och man och barn och flyttar till LA och pluggar, hänger på stranden och har varm sand mellan tårna varje dag. 

Eller Onekligen. Den här fantastiska villan med trägolv och hundra kakelugnar? Nej, det är bara ett litet hus vi köpte och kan göra om exakt som vi vill.

Samma med Anna Ritar. Jag hittade lite färg som matchade EXAKT med vår tapet så jag målade om elementet lite snabbt, så roligt med ett eget hus!

Eller Vicky. Åh, jag kom in på den här asfeta skolan och det innebär att jag kan få åka över Atlanten för att vara student i San Francisco i några år, hej då grå tråk-Sverige.

Eller Träningsglädje. Nu har vi haft en underbar vecka i alperna och snart är det dags att åka skidor igen, då är det Åre som gäller!

Och Helena. Så, nu är jag klar i Honduras, nu åker jag hem till San Diego. Oj, här var det kallt, nu åker jag till Hawaii istället. 

Obs, är alltså ej missunnsam utan tycker verkligen att alla ovanstående är värda detta, men är tyvärr bara mänsklig och därför dödligt avis eftersom mitt liv består av grå himmel och inga berg och en lägenhet som vi inte ska bo i någon längre period och därför inte riktigt kan/vill lägga tid och pengar på. Buuhuuhuu. Detta ska göra när vår ekonomi inte längre består av CSN/föräldrapeng: 1) resa 2) köpa hus.

Slut på gnäll. Livet är ju rätt gött ändå liksom. Men ändå. Det kan alltid vara bättre.

5 kommentarer:

  1. Man får sålla i bloggutbudet. Allt beroende på vilken fas man är i i livet. Ibland känns inte härlighetsbloggar provocerande och ibland vill man bara skrika lite. Fast väljer att hoppa över inläggen tillfälligt istället. Det finns massor med människor som tittar på din blogg och känner sig superavundsjuka, det är en ändlös cirkel. Finns den inte på bloggar så finns den på arbetsplatser och bland föräldrar och kusiner och vänner och allt. Det är ett intressant fenomen ändå.

    SvaraRadera
  2. Åh, nej, nej, nej, hata mig inte, snälla, VI HAR MÖSS I KÖKET!!! OCH JAG MÅSTE BÄRA IN ETT TON PELLETS I PANNRUMMET IDAG!!! DET RYKER IN NÄR VI ELDAR I KAKELUGNEN!!! OCH IMORSE FICK JAG SKOTTA FÖR ATT KOMMA UT GENOM DÖRREN!!! etc. Fast jag fattar precis vad du menar, jag gör samma själv. Sållar i flödet för att hålla min egna mentala hälsa på en stabil nivå. Innan: sållade bort ALLA bloggar featuring brädgolv, pga kunde inte hantera. Nu: sållar bort det mesta träningsrelaterade, pga blir provocerad (läs: får dåligt samvete/blir avundsjuk) av alla som rör på sig. Det går i vågor, det där.

    SvaraRadera
  3. Åh, jag är likadan just nu, med ett par tillägg här: blir avis på de andra för att du inte är avis på mig. Och blir avis på dig för att du är stark och cool och färgglad och har en massa kompisar, och för att du har snygga galaxstajts.

    Alltså, jag tror det handlar lite om att man knappt har några pengs, att det är januari och årets värsta månad, aka februari, hotar runt hörnet. Tur att du i alla fall kommer till Stockholmoch gör slutet av februari lite gladare!

    SvaraRadera
  4. Åh gud, vad jag känner likadant! Jag vill också flytta till USA/ha ett gammalt hus/äventyra. Man får se det som en sporre liksom, göra sitt eget äventyr. Kram på dig!

    (Ps. är avis på dig för att du åker motorcykel, har en gullbäbis, har rest MASSOR och massor med goa vänner)

    SvaraRadera