torsdag 2 januari 2014

Blogger Boot Camp – bokat och klart!

Hur bra startar inte träningsåret 2014 när man kan klicka in sig på webben och välja och vraka bland massa roliga pass på Blogger Boot Camp? Förra året sålde eventet slut på 24 timmar och jag som var bland de sista att anmäla mig fick hålla till godo med inte mindre än två (2) spinningpass, den tråkigaste av alla klasser jag vet. Nu var det visserligen sjukt bra instruktörer där så det blev skoj ändå, men ni vet – all träning passar inte alla och jag och spinning funkar bara inte.

Skit samma, nu var det inte spinning vi skulle prata om, det gick nämligen inte ens att välja på det i år! I stället ska jag träna följande: 

CROSSFIT
4 bodyweight mini-WODs will pick the pulse up, and provide a challenge for athletes of any level - 21 minutes of timed activity worth 48 hours of recovery.

TRÄNA SMARTARE, INTE HÅRDARE (workshop)
För dig som tar din träning på allvar kommer Jakob under den här föreläsningen lära dig hur du, genom att följa enkla men grundläggande riktlinjer, kan ta din träning till nya höjder, oavsett träningsmål. Föreläsningen kommer ta upp både generella principer du kan följa när du utformar ditt eget träningsprogram men också praktiska tips du kan använda dig av redan under nästa träningspass. Föreläsningen är helt teoretisk och saknar praktiska moment. Vi kommer bland annat att gå igenom:
  • Vad är egentligen "bra träning"?
  • Kroppens grundrörelser och hur du använder dem för att utforma ditt träningsprogram
  • Vad är skillnaden på att träna för struktur, funktion, och prestation och varför är det viktigt att man skiljer på dessa?
WALKING BAD med Lofsan
Ett cirkelträningspass uppbyggt av korta intervaller med funktionella benövningar. Passet är en kombination av basövningar som utmanar din styrka, balans och uthållighet - på ett sätt du aldrig mött förut. Träningsvärksgaranti!

KETTLEWORKX
Ta chansen att bli först i Sverige med att testa KettleWorX – den enklaste, effektivaste och mest lättillgängliga formen av kettlebellsträning som finns på marknaden idag. KettleWorX är det första gruppträningskonceptet med kettlebells som, med fördesignade klasser till inspirerande musik, är speciellt anpassat för alla typer av fitnessanläggningar. I KettleWorX använder du traditionella kettlebellsövningar tillsammans med kroppsviktsövningar och träning i tre rörelseplan för en effektiv helkroppsträning. KettleWorX gör träningen tillgänglig för alla – oavsett tidigare erfarenheter av kettlebells och kommer i tre format - cardio, core och strength.

MEDITIATION - kropp, sinne, energi och medvetande (workshop)
Under denna workshop kommer du stegvis att få lära dig meditation. Till en början enkla övningar, senare blir metoderna finare och mer djupgående, och meditationen levande och kreativ. Du kan välja bland många olika metoder och använda dem som du vill. Workshopen syftar till att uppnå harmoni och vara i samklang med sig själv!

FLOW AND GRACE med Jessica Clarén
Du är fantastisk. I din helhet. Omlinda kroppen med långa, mjuka rörelsekedjor. Rörlighet oavsett i vilket omfång du rör dig och ett perfekt avslut. Som en liten kram från insidan till dig själv.


Jag misstänker att jag kommer dö ihjäl en smula, men tror ändå att passen ligger så bra de bara kan. Alltså jobbigt pass - föreläsning - jobbigt pass - lunch - jobbigt pass - lätt pass - lätt pass. Haha, vem försöker jag lura, jag kommer väl dö ihjäl i alla fall med fem pass på en dag. Men PEPPEN NU ALLTSÅ? Sky high! Och även om jag inte är helt normal i kroppen än efter graviditeten och förlossningen så lär det ju vara roligare än förra året, när jag var gravid i vecka 19. 
Hepp hepp! Ses vi? 

1 kommentar:

  1. Oj vad roligt det låter, träningsvärks döden lär ju dyka upp men så skönt! Måste nog komma igång med min egen träning för jag börjar känna mig grymt peppad:) Lycka till!

    SvaraRadera