fredag 17 januari 2014

En febrig och ganska dålig dag



Vissa dagar i den här mammaledighetsbubblan alltså... Man vaknar – och sen går man och lägger sig utan att ha lyckats göra någonting vettigt på hela dagen. Och utan att ens märka att det liksom har gått en dag. I dag var det så, Sigge har lite feber och har inte gjort annat än att sitta som ett litet varmt ledset halsband på mig hela dagen. Och så har det varit snöstorm och kallt och Alfie är helt spattig eftersom han vägrar gå ut i dåligt väder = har inte rört på sig på två veckor. Typ. 
Och SJÄLVKLART skulle han akut ut precis när Siggan höll på att somna så att jag fick slänga ner bäbisen i selen och provanvända vinterskyddet för första gången. Fem tummar upp enligt mamman, inte lika många om man frågade den lilla sjuklingen. 

Aja, nu sover båda små korvarna och jag funderar på om jag ska göra en minikopp kaffe och internetta tills Tobbe kommer hem från jobbet, eller om jag bara ska gå och sova. Båda alternativen låter exakt lika lockande så vi får se. 

2 kommentarer:

  1. ...och tänk vad knäppt, jag kan sakna just sådana där dagar. När ens lilla barn inte vill något annat än bara vara riktigt nära. Men jag förstår din frustration, hoppas det lättar...//Sanna
    (älskade ...som ett litet varmt ledset halsband....)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja du vet, första gången han är sjuk så jag är lite mer OH MY GOD TÄNK OM DET ÄR RS?!?!?!? så just den här dagen kommer jag nog inte sakna i framtiden :) Men jag fattar vad du menar, det är ju rätt mysigt också!

      Radera