måndag 27 januari 2014

Sjukt bra intervallpass på IW idag!



Skrek av ansträngning på intervallträningen i dag, mer om det på Move it mama för den intresserade, här ville jag mest visa upp mina fräsiga träningstights och fråga om någon har någon erfarenhet av att sy i sånt här mjukt lite "slemmigt" tyg? Mina taxben kräver att jag viker upp brallerna, så jag vill gärna klippa av en decimeter eller två och sätta en tunn bred mudd längst ner istället, kan jag det?

Och på tal om att klippa, jag ska till frisören i morgon för första gången sedan jag var preggo i vecka 36. TRETTIOSEX! Och eftersom Sigge är fem månader nu och jag födde i vecka 43 så kan ni ju fatta hur håret ser ut. Uuuh. Och inte har jag haft en aning om hur jag skör göra heller, så tänk vilken tur att receptionisten på Friskis hade helt fint hår och jag – helt hög på intervallendorfiner – sprang fram till disken och ba: HEJ VAD FINT DITT HÅR ÄR FÅR JAG FOTA DET FÖR JAG SKA TILL FRISSAN IMORGON? Och ja, det fick jag, hon blev jättesmickrad och jag kommer bli sketasnygg. Hurra! Snacka om win-träningspass!

2 kommentarer:

  1. Det enda jag minns från syslöjden i skolan var att skulle man sy i ett riktigt stretchigt tyg så behövde man specialtråd eller till o med specialmaskin för att få det bra, annars korvar det ihop sig o blir fult... Men jag har inte sytt sedan högstadiet heller så jag är inte precis nån expert.

    SvaraRadera
  2. Ja det kan du, och overlock hade varit smidigt, men det funkar lika bra med vanliga symaskinens fuskoverlock, zick zack eller tvillingnål.

    Kolla in här: http://gekko-attsyengecko.blogspot.se/2008/06/att-sy-en-byxa.html

    SvaraRadera