torsdag 16 januari 2014

Ur askan i elden

Jag vaknade i dag och kände att jag nog är frisk från min dödsförkylning, bara för att istället behöva ge mig in i ett lika dödsföraktande battle med Försäkringskassan.

Alltså, jag gillar verkligen FK. Jag var ju sjukskriven ungefär de sista tre månaderna av min graviditet och har alltså fått pengar därifrån sedan i maj, först sjukpeng och nu föräldrapeng. Och det har flutit på så oerhört enkelt att jag på allvar har börjat betvivlat alla andra människors kompetens vad gäller kontakt med myndigheter. Vadå, det är väl bara att ringa och prata med dom, man kommer ju alltid fram? Vadå, det är ju bara att fylla i allting exakt som det står på webben, piece of cake! Vadå, det är väl bara att fråga på deras Facebooksida, dom svarar ju direkt på exakt det man frågar?

MEN NU? Är osäker på om denna grönvita myndighet hade som nyårslöfte att strula till allting så mycket som möjligt för ING-EN-TING funkar ju längre. Det är teknikstrul, ett nytt upplägg på webben där jag måste skriva in massa uppgifter om arbetsgivare och grejer (som jag så klart redan gjort för att ens kunnat få pengar det senaste halvåret), folk ställer tusen frågor på Facebook utan att få svar och det ät helt omöjligt att ringa, jag har försökt hela veckan på alla olika tider men bara fått ett "vi har just nu hög belastning, vänligen försök senare" till svar.

Gaaaah! Klockan är bara 09 och jag är fan sjukare nu är när jag var sjuk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar