torsdag 23 januari 2014

Varning: Läs ej om du är trött!

Sigge har ju alltid sovit bra, sedan han var fyra veckor har han däckat runt 19:30 (plus minus en timme) och sovit till 08 (plus minus en halvtimme) med endast ett uppvak för att käka klockan 5 (plus minus tio minuter). Underbart så klart, men mycket vill ha mer – man sover nämligen inte jättebra där mellan halv sex och när han nu vaknar på riktigt, så egentligen har vi ju bara sovit gott fram till klockan 05.

[App app app, jag vet att det är extremt lyxigt, men jag varnade i rubriken så försök inte!]

MEN I DAG! Eller ja, I NATT, då sov han mellan 21 och NOLL SJU FEMTIOSJU. Jag vaknade av att jag hörde små gurglande nöjda skratt från spjälsängen, tyckte att det var lite väl ljust i sovrummet, kollade på klockan och ba O_O.

Och där låg han helt glad på mage och grejade lite med sin räv och i köket hade Tobbe precis gjort kaffe så det var bara att hälla upp direkt i koppen och sätta sig framför Godmorgon Sverige och starta dagen pigg som en spigg. GÖTT! Håll tummarna för att detta håller i sig!

6 kommentarer:

  1. Sinnesjukt avundsjuk och fascinerad på samma gång. Det finns alltså bebisar som funkar så? Och götta er.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet, helt galet! Är typ avis på mig själv!

      Radera
  2. Åh vad jag är glad att jag inte läste detta när Dante var fem månader. kanske hade jag blivit en smula uppgiven just då. Typ tuggat fradga och sånt.
    Men jag är himla glad för er skull såklart. Även de dagar han är lite pigg en stund runt 05 ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast jag varnade ju faktiskt i rubriken... :)

      Radera
  3. Oooookej, jag läste "där låg han helt glad på mage och grejade lite med sin röv", och jaaaaa. Jag ville bara säga det, ifall du hör nåt konstigt ljud eller så, dä är det bara jag som sitter i Gnesta och skrikskrattar så jag gråter på ett ytterst moget sätt, tack så mycket, hej!

    SvaraRadera