lördag 22 februari 2014

Hipp hurra för bloggen i dag!

Idag är det sju (7) (!) år sedan jag skaffade min blogspot-domän och mitt liv hade i runda slängar varit cirka sjukhundra procent tråkigare utan den, till exempel så tillbringar jag ju större delen av den här Stockholmsvisiten med människor jag lärt känna via bloggen, bara en sån sak!?

Får jag be om besväret att du lämnar en kommentar? Jag vill nämligen gärna veta hur länge just du har läst, varför du fortsätter läsa och vad du vill ha mer av under 2014. För det är ju du som läser som gör halva bloggen, minst! Tack!

31 kommentarer:

  1. Grattis for tusan! Jag har last i ett och ett halvt ar kanske?

    SvaraRadera
  2. Grattis till bloggen!
    Jag har läst i kanske två år? Någon gång sedan du postade videoklippet med högläsningen ur dagboken. Jag kommer inte alls ihåg hur jag hittade hit, men jag är glad att jag gjorde det!
    Vad jag vill ha mer av… Det är finfint som det är! Fast jag är väldigt nyfiken på era framtidsplaner (Östersund, osv).

    SvaraRadera
  3. Grattis en av mina favoritbloggar!
    Ingen aning om hur länge jag har läst, men jag började ett bra tag innan jag blev preggo, så dét måste ha varit några år! Det jag gillar mest är ju att det är just din blogg och att du är en färgstark person som bjuder på dig själv och att du blandar friskt, högt och lågt.

    Kram

    SvaraRadera
  4. I lite mer än ett halvår, hittade hit via Katta Kvack. Gillar den som den är!

    SvaraRadera
  5. Grattis bloggen! Jag har läst sedan preggopreggo-tiden och kommer att fortsätta 4everz, för jag gillar verkligen din blogg. Vad jag vill se mer av? Hmm, jag vet inte, men kanske när du fixar och trixar hemma? Gillar när du pyntar och inreder.

    SvaraRadera
  6. Jag började läsa när ni preggobloggade, när jag själv precis blivit på smällen. Du har legat några månader före mig så det har hela tiden känts fint att veta ungefär vad som väntar :-)
    Gillar mest bebissnacket för jag är löjligt insnöad på sånt! Och du har så snögg klädstil!

    SvaraRadera
  7. Jag började läsa när ni preggobloggade, när jag själv precis blivit på smällen. Du har legat några månader före mig så det har hela tiden känts fint att veta ungefär vad som väntar :-)
    Gillar mest bebissnacket för jag är löjligt insnöad på sånt! Och du har så snögg klädstil!

    SvaraRadera
  8. Jadu, sedan vi bodde i Malmö båda två, så i minst fyra år. Hittade dig säkert via Katta - hur jag hittade henne är en stor gåta dock.
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Heja bloggen! Jag hittade hit genom länk hos Karins Konstgrepp och fastnade sedan fullständigt genom preggopreggobloggen när jag själv blev på smällen. På tal on preggopreggo så har den gett upphov till en störtskön mammagrupp här i Göteborg. Tack för det!

    SvaraRadera
  10. Grattis! Jag har läst här i ca ett halvår, roas av det mesta du skriver, så kör på bara!

    SvaraRadera
  11. Jag kommer inte riktigt ihåg. Har för mig att du började läsa min gamla blogg först och att jag upptäckte dig när du länkade mig vid nåt tillfälle. Tror att det var tidigt 2010, oklart. Du bodde i Malmö och jobbade på Expressen iallafall. Vi träffades i Malmö en gång och det känns som hundra år sedan och att tusen saker hänt sen dess. Jag har skurit ner från att läsa kanske 60 bloggar till cirka 15 och din är kvar. Gillar att det är lättsamt, mycket färg, att du skriver ofta, lägger upp mycket havsbilder (som du får mig att längta hem till Skåne ibland!) och ja.. Bara är liksom. Har inga vidare önskemål direkt. Du är den du är så du vet bäst själv hur din blogg ska vara.

    SvaraRadera
  12. Ps. Sigges snygga outfits är en stor inspiration när det gäller att klä min egen palt, mer barnkläder under 2014 tack! Och förresten, en sjuk grej på tal om barnkläder. Varför känns "flickkläder" alltid lite mindre än "killkläder" fastän de borde vara samma lika i storlek 62? Eller är det bara jag som är galen?

    SvaraRadera
  13. Jag har läst sen 2008 då jag googlade fram bloggen efter att du köpt Kalles lägenhet, wohoooo! Det var väl ett billigt pris för att få en sån härlig typ som mig i ditt liv??? Mer.. Hmmmm.. Jag vill ju läsa mer om springning. Inte vara att du sprungit, utan detaljer. :)

    SvaraRadera
  14. Grattis på sjuårsdagen! Jag minns inte riktigt när jag hittade hit, men vet att du bodde i Malmö då. Är nog ganska bestämd att jag följde dig när jag fortfarande bodde i Sverige, och då är det minst 3.5 år - dvs halva din bloggtid. Hepp! Är väl inget speciellt jag saknar, tror jag? Känner mig rätt nöjd precis som det är.

    SvaraRadera
  15. Jag kikar ju in emellanåt - och det har jag gjort sen den där gången vi målade naglarna vid Saras köksbord!

    SvaraRadera
  16. Har läst i kanske två år, hittade hit via en kompis som länkade till dig i något träningssammanhang. Gillar allt med bloggen, det enda jag skulle ändra är frekvensen blogginlägg i så fall (we want mooore!). Gillade träningsinläggen du hade förut innan Sigge, de saknar jag lite grann men det är ju klart att det inte blir samma med en minime nu (tycker tyvärr inte om moveitmama bloggen, faller mig inte alls lika bra på läppen som dina inlägg du gjorde här förut). Men tyckte mycket om att läsa om preggo tiden och följer mer än gärna med Sigges utveckling nu när jag snart har en egen liten knodd...

    SvaraRadera
  17. Jag läser! Kommer inte ihåg när jag började men kan ha varit 2010 någon gång som jag hittade hit kanske? Trivs här och fortsätter läsa för att du skriver underhållande om stort och smått.

    SvaraRadera
  18. Jag har nog läst din blogg sen i somras eller något sådant. Satt hemma i soffhörnet och matade och vyssjade ständigt onöjd bebis. Du känns som en sådan vän som jag lätt hade älskat att hänga med!

    SvaraRadera
  19. Jag har ingen aning om hur länge jag läst eller hur jag hittade hit. Vet dock att jag läst läääänge. Jag gillar också din blogg som den är. En himla blandning.

    SvaraRadera
  20. Jag har väl läst i en ca 4 år. Och då på rekommendation av en kompis som sa att du typ var världens coolaste, hade hund och mkt adrenalin. Sen gillar jag dina inlägg om tigerkoren, men också alla fina bilder, din inredning och Sigge!

    SvaraRadera
  21. Har väl läst något år, minns ej sammanhanget hur jag hittade hit (kanske Radio Kristianstad...?, nä, minns som sagt inte). Gillar läsa om folks vardagsliv utan att det blir sådär kolla-vad-mitt-liv-är-perfekt-krystat. Keep up the good work! :)

    SvaraRadera
  22. Hmm jag vet inte hur länge jag läst, länge känns det som. Förmodligen snart 3 år, hittade säkert hit när jag var skadad+sjukskriven och låg hemma och surfade hela dagarna... Det jag gillar med dig och bloggen är: allt. Du inspirerar till att leva livet och våga göra saker. Så fortsätt med det! Jag gillar att du fått barn eftersom jag själv har 2 st, fast när dom var små fanns det mest fula kläder tyvärr ;) och nu bestämmer dom ändå själva. Och ja, jag har en tendens att bladdra om vad som helst när jag kommenterar :) det jag vill läsa om i bloggen är ditt liv, du verkar vara en så skön person som gör som du vill och kör bara. Ja, inte var det här särskilt konstruktivt om du ville veta vad du ska skriva om. Men tack för att du lyssnade. Hej på re :)

    SvaraRadera
  23. Ingen aning om hur länge, men LÄÄÄNGE! Flera år. Mer än fem.. och som tidigare, blandningen är det som gör det.

    SvaraRadera
  24. jag hittade din blogg via någon annan av bloggarna i din lista - där många av mina favoriter finns. Jag har för mig du just bestämt sig att sluta hoppa fallskärm. sen tog du mc-körkort! o började hoppa igen. :-) Jag fortsätter läsa för jag gillar din energi och ditt mod, din livsglädje och ditt sneda leende i bylinen. plus blogglistan då.
    fortsätt bara som du gör, du blandar skoj, allvar, träning, barn, hund, jobb, livet allt på ett jättebra sätt. Grattis på sjuårsdagen :-)

    SvaraRadera
  25. Jag skulle tippa på att jag läst i ca tre år. Hittade bloggen via en länk på någon annan blogg och fastnade direkt! Du skriver ärligt och utelämnar varken upp- eller nedgångar i livet, du är en sån som jag vill vara kompis med IRL. Vi verkar ha en del gemensamma intressen och så peppar du mig till saker, utan att du ens vet om det själv!

    SvaraRadera
  26. Jag ramlade in här via preggopreggo bloggen (som jag hittade via bjooti) och tja du skriver så jag bara inte kan låta bli att läsa :)

    SvaraRadera
  27. Grattis i efterskott! Minns inte hur länge jag läst men det är nog en 4-5 år tror jag och jag är ganska säker på att det var Katta som visade vägen hit. Hon kan ha skrivit fina saker om dina tatueringar tror jag. Sedan dess har du funnits i min rss-läsare. :)

    SvaraRadera
  28. Har läst till och från sedan vi var på bloggala ihop. Hösten 2011 va? Eftersom vi var preggos samtidigt läste jag även mycket på preggobloggen förra året. Sen föll jag ifrån träningsbloggen eftersom jag på gott och ont bortprioriterat postpreggoträning än så länge för egen del. Måste ta tag i det snart...

    SvaraRadera
  29. sent ute, men oh well! Grattis! jag har bara hängt med i... tre månader kanske? hittade hit via KattaKvack! :)

    SvaraRadera
  30. Gratulerar i efterskott!!! jag vet inte riktigt hur länge jag har läst men det fascinerar mig hur ditt namn dyker upp lite varstans i sociala medier bland folk jag visserligen inte känner - men inte heller visste att du kände. Mycket roligt!

    SvaraRadera
  31. puma är alltså traningsgladje.se numer...

    SvaraRadera