onsdag 19 februari 2014

[insert skriet-smiley]

Onsdag i dag och vad händer då? Jo, jag och Siggan ska åka tåg (!) till Stockholm (!!) i fyra och en halv timme (!!!).

Är lika delar exalterad/livrädd men det ska nog gå bra. Han är ju alltid glad så just den biten är jag inte orolig över, men det här med att byta blöja på ett gungande tåg, hur svårt lär inte det vara? Och vad gör jag av honom om jag måste gå på toa? Hur blandar jag ersättning med kokande vatten samtidigt som jag ska hålla i en slingrande bäbis? Hur länge kan han sitta med sin prasselbok innan medpassagerarna blir galna? 

Oj oj oj. Många frågor. Jag packar ner ErgoBabyn och andas djupt, klockan 15:39 vet vi hur det har gått, håll tummarna. 

1 kommentar:

  1. Det kommer ju gå fint. Ha'n i ergon när du går på dass, byt blöja på en station (fast alltså på tågtoaletten), gör ersättningen på ljummet eller vanligt rumstempererat flaskvatten? Och han har lika stor rätt att vara på tåget som alla andra. Men jag våndas också en del för att åka tåg själv med barn. Dock att Sigge verkar snäppet (eller tre snäpp) nöjdare än vår var. Nu går hon dock att muta med Paddan...

    SvaraRadera