tisdag 18 februari 2014

Lyxlunch för bäbisar (och mammor)!



Var hemma hos en av mammorna i vårt lilla gäng i dag och kolla så tjusigt uppdukat det var till och med för bäbisarna! Det var lite mer mayhem över det hela när vi gick, de rum vi inte hade varit i kunde platsat i valfri inredningstidning, medan matbordsdelen var lite mer... inte så mycket inredningstidning. 

Dessutom avslutade jag besöket med att byta en bajsblöja som jag lite sådär påpassligt lade bakom mig på golvet i badrummet för att ta när jag var färdig med Sigge, men den glömde jag visst bort och det kom på först i bilen på vägen hem. Mamman vi var hos hade dessutom gått iväg för att hämta på förskolan när vi gick, så det kändes ju trevligt att lämna en sådan liten överraskning åt henne när hon kom hem. Skäms ihjäl när jag tänker på det. 

Men förutom den lilla fadäsen var det sjukt trevligt, och nu har det gått tre gånger utan att jag lyckats ta bilder, så nästa gång borde jag komma ihåg att fiska upp kameran och föreviga kidsen. Blir ju roligt att ha lite bilder sen när bäbisarna blir större så man kan minnas hur pluttiga dom var i början när vi träffades och dom bara låg och var gulliga och klöste varandra i ansiktet och drog varandra okontrollerat i håret. 

2 kommentarer:

  1. Åh ja det är superkul att ha bilder från när de var bebisar! Jag har bilder på Nemo och några av hans förskolekompisar som bebisar och det är verkligen roligt. På Leon? Nej det andra barnet får inte träffa bebisar, gå på babysim och massage och sånt.....

    SvaraRadera
  2. Haha, nej jag har förstått att barn två (och tre, fyra osv) får markant mycket mindre uppmärksamhet under bäbistiden!

    SvaraRadera