söndag 16 februari 2014

Mirijam goes Yes man




Har ni sett Yes man? När Jim Carrey plötsligt börjar säga ja istället för nej och så öppnas en helt ny värld för honom? Lite så är min mammaledighet på sätt och vis. Vi ska ju inte bo kvar här när Tobbe gått klart skolan (om det inte händer något radikalt i jobbväg) och därför har jag också varit lite gnölig med hela den här grejen med att bygga upp en ny vardag. När jag inte känner att jag hinner underhålla de relationer jag redan har, hur ska jag då hinna med att skaffa mig ett nytt liv vid sidan av typ. Lite så har det känts. 
Och det är ju superdumt, mina gamla vänskapsrelationer lider ju inte av att jag sitter ensam hemma på dagarna och väntar på att det ska bli helg så att jag kan åka härifrån.

Så nu, nu tackar jag ja till allt och alla. Som när Elin här på bilden ovanför bjöd in mig på Me&I-träff i dag, så körde jag glad i hågen dit med Siggan och fikade, shoppade lite och hängde kvar lite efteråt och kollade på OS-stafetten. Sjukt trevligt, älskar nytt folk, speciellt såna här trevliga och roliga! 

Och det roliga mammagänget är lite samma sak, det kommer bli skitskoj att träffa dom varje vecka och jag ser redan fram emot vår date i Brösarp på tisdag!

Människor alltså, vilken grej! Gillar verkligen människor. 

2 kommentarer: