tisdag 4 februari 2014

Yeeeeey, ENSAMDAG!



I dag tog Tobbe Siggan under armen och körde i väg på äventyr och jag fick halva dagen och hela kvällen för mig själv. Meow! Drog på mig solbrillorna och drog in mot stan.



Solen sken så vackert på fasaderna och himlen var så blå. Jag har nog sett på väderleksrapporterna att ni haft sol överallt i Sverige med jämna mellanrum under januari, men här har den alltså visat sig två gånger sedan 30 december, så ni fattar ju att jag jublade inombords!



Fråga: De stackars ankorna (jaja, änderna) har snart inget öppet vatten kvar. Och så tänkte jag på en sak, är det inte märkligt att det i djurens värld oftast är grabbarna som ser fräsigast ut? Som här, helt fina grönblanka killar och astråkiga bruna and-brudar. Men hos människor är det vi kvinnor som pyntar oss mest. 



Sen åt jag lunch och läste en tidning JÄTTELÅNGSAMT. Valde sushi med flit just för att det inte spelar någon roll ifall det blir kallt. Nom nom nom. Förr i tiden tyckte jag att det var lite jobbigt att äta ute själv, då kunde jag gå hungrig på stan i flera timmar. Tur att jag skärpt mig i den frågan!



Sen gick jag på en ny loppis som skulle flytta och därför meddelade att man fick fylla en pappkasse för hundra spänn. Hallå ja, plockiplock! Gick och tittade på allt nooooga och vände och lyfte på allt jag hittade och hade helt obråttom. Härligt värre!



Här är vad som hamnade i min hundrakronorskasse! Sex dessertskålar, två bröd-/köttfärslimpaformar, ett grytunderlägg, en staffordshiremugg, en oval ram till min tavelvägg, en... jag vet inte, keramikmijäng med blad på, ett djur pussel och en väldigt icke-pk bilderbok som jag nog får klippa ut bilderna och göra något fint av för de där texterna skall icke nå min sons ljuva små öron. Exempel på textrader finner ni på Instagram, @mirijam_geyerhofer heter jag där. 

Sen gick jag hem och åt och tränade och kollade lite på internet och så blev klockan halv nio och så kom Siggan och Tobbe hem och ja, det var den ensamdagen det. Två tummar upp!

1 kommentar:

  1. Keramik grejen ser ju ut som ett ljus fat, älskar boken (ok, inte texten men ja..) Har vissa mindre PK böcker här hemma också, mest för de fantastiska bilderna :)

    SvaraRadera