söndag 23 mars 2014

6 x fint i lila

Färg färg, här vare färg! Jag har haft rosa som favoritfärg ända sedan jag var ett litet föl, men de senaste åren har jag börjat uppskatta lila mer och mer. Helst med någon stark kontrastfärg, som det turkosa på Siggans vindjacka, eller det hallonröda på min, så sjukt snyggt!

Minns ni att jag startade taggen #färgförfan förra året när jag i början av min graviditet mest kände mig som en spolformad säl draperad i svart trikå och ännu svartare viskos? Den taggen har i skrivande stund använts på 2300 bilder, så in och glo om du vill ha en färgexplosion i din vardag!

5 kommentarer:

  1. Fint med färg!
    Hur klär du din Siggan när du använder bärselen nu? Jag har ju två tjejer som är lite yngre än Sigge och tycker det är himla mysigt med ergon, men blir lite handfallen när det gäller ytterkläder.. Overall känns ju för varmt. Och bara byxor och kofta (som vi kör i vagnen, de använder fortfarande liggdelarna) blir ju för kallt. Ben och fötter är ju lite utsatta i selen. Så, hur gör du?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med om att det är krånglig ergo-årstid nu! Vi har ett fleece-/vindskydd som vi hänger över honom om det är ruggigt väder, då behöver vi bara fodrade byxor, tossor, fleexejacka och mössa. Så här ser det ut: http://reirei.se/sv/varumarken/ergobaby/ergobaby-vind-och-regnskydd/

      Radera
  2. Älskar din tag! Och alla färger. A och hans kompis F tittade upp till mitt kontor idag och F bara "vad fint här är! lite som en...förskola?" Mkt färg med andra ord. Fint och kreativt!

    hehe.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, underbart! Jag vill också jobba på ett ställe med mycket färg! Och man blir glad och kreativ ju!

      Radera
  3. Lila är bra, så jag gjorde en lila dipdye på håret för att få lite färg i tillvaron :)

    SvaraRadera