tisdag 25 mars 2014

Den megavilda bebins mamma = jag

Man vet att bäbisen är inne i en halvdryg fas när man ska åka och slänga återvinningen - i snöblandat spöregn - och ba aaaahhh, egentid när man slagit av motorn på bilen. Förfrös förvisso tre fingrar medan jag slängde all skit, men det var det värt.

Ni vet böckerna om den vilda bebin? Sigge ÄR den bebin. Men nu har vi i alla fall köpt petskydd till eluttagen, och bara vi hittar en liten liten hjälm och vadderar större delen av lägenheten så ska det nog gå att djupandas igen så småningom.

4 kommentarer:

  1. Om du vill kan jag skicka en liten, liten hjälm till dig och Sigge. Jag tyckte det var ca världens löjligaste uppfinning ända tills Stella började gå strax innan hon var sju månader... (Alltså med stöd, hon är ingen familjelivsbebis.) Herregud vad hon välte och hade mycket blåmärken där ett tag! Maila din adress till barbafjant(a)gmail.com så kommer en mjuk störtkruka i svart med vita stjärnor på posten!

    SvaraRadera
  2. Bubbelplast är det nya svarta, har jag hört.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska köpa en fet rulle sånt och använda hölften till Sigge och andra halva till lägenheten... :)

      Radera