söndag 30 mars 2014

Gött morgonhäng i dag!

Siggan drägglar på turnéschemat. Tur det var laminerat.
Minns ni min kompis Mithras som jag bloggade om under önskerubriken "Min coolaste kompis Mithras som kan jonglera med brinnande motorsågar – och är singel" för något år sedan? Hans eldtjosan-gäng Burnt out punks är ute på turné med Labero nu och i går hade dom show här i Kristianstad vilket betydde att den här lilla familjen knatade iväg och åt hotellfrulle med honom och ett gäng andra tröttmössor med kemisk lunginflammation. Okej, det sista var kanske en liten överdrift, men dom var ganska slitna. Livet som rockstar alltså, hade icke pallat en vecka kan jag säga.

I alla fall, det jag skulle komma fram till var den här fantastiska känslan när ens riktigt gamla vänner håller i ens barn. Och då menar jag alltså inte gamla som i de äldsta vännerna åldersmässigt (då är känslan mest skräck och "Iiiik, minns hen hur man håller en bäbis?") utan de som man känt längst. Det är ju inte jättemånga av mina äldsta vänner som träffat Siggan än, men jag slås varje gång över hur fint det är att se.

Bonusbild: Jag, Tobbe och Mithras på min 30-årsfest med åttiotalstema, ni får själva gissa vems röv som är vems.  

4 kommentarer: