onsdag 5 mars 2014

Tjoho, onsdagsklubben FTW!



I dag är det onsdag och på onsdagar träffas vi i vad som kommit att kallas för Onsdagsklubben, alltså en samling morsor som jag hittat lite överallt och sammanfört med hjälp av sociala medier. Totalt är vi nio stycken, men det är lite olika hur många som är med varje gång, i dag blev vi fem vuxna och tre bäbisar. Vi turas om att vara värdinnor och dagens fika kommer bli svårslagen eftersom den bestod av 


– wait for it –


surdegssemlor. 

Och inte vilka semlor som helst, utan de godaste semlor jag någonsin ätit. Alltså på allvar. OCH HUR OFTA äter man som 34-åring någonting som är "det godaste man någonsin ätit" av sitt slag? Rätt svar: i stort sett aldrig. Redan där var ju toppendagen ett faktum.



Alla barnen i gänget är nästan exakt lika gamla, i dag var Sigge äldst och de andra två respektive tre veckor yngre. Sigge visade sina kryp/kräl/ål-skills för småpluttarna.



När det krälats klarts och käkats lite så tog vi en promenad, jag hade glömt min ErgoBaby hemma men fick låna en BabyBjörn av Pauline. Förlåt mig, men fy fasen vilken obekväm mojäng, jag fick skitont i ryggen jättesnabbt och var tvungen att gå och hålla upp Sigge under rumpan för att minska belastningen på axlarna. Ska låna ut Ergon till Pauline så hon får känna på skillnaden, den där hade jag aldrig kunnat gå omkring i någon längre tid. Hur gör ni som har BabyBjörn-selar, väger era barn ingenting eller är ni sjukligt starka i överkroppen?




Vi gick ner till havet och kollade på alla fina hus. Vad är det med kusten och små fiskehamnar som gör det så löjligt pittoreskt? Och kolla – rosa nät! Det är ju nästan så att man blir sugen på att bli fiskare själv i denna färgglada miljö!



Jag premiäranvände appen GorillaCam som har självutlösare och efter några misslyckade försök (mobilen välte och tog bilder på himlen) så lyckades vi få till en bild på oss alla tre. Ni ser ju, hur kan man inte bli glad av att hänga med det här gänget? Onsdagsklubben, min bästa uppfinning någonsin!

7 kommentarer:

  1. Har man en BabyBjörn-sele så blir man stark i överkroppen;) Sen beror det iaf för min del på hur jag spänner den. Sitter den inte som den ska så gör det ont som tusan nästan direkt! Jag och lilltösen älskar våra promenader med selen men den funkar ju också för storstädningar och mys på samma gång:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag kan ju ha spänt den lite fel kanske men det kändes verkligen mer som en "phu, två händer fria, hurra"-grej mer än som en bra bärsele.

      Radera
  2. Jag använder inte min babybjörn pga får så satans ont i ryggen av den. Vill sälja skiten och köpa,en ergobaby istället.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gört! Och adda mig på fejjan så slänger jag in dig i onsdagsklubbens underbara värld!

      Radera
  3. Bärseleskogen! Började med sjal men var för oteknisk :-/ ... bytte till babybjörn. Efter att ha testkört Marias gick vi över till Pognae. Så mycket bättre ...men även Pognaen sitter som pesten om man inte kan med HUR den ska spännas! Nu vet vi! Härligt det ser ut med onsdagsklubben, btw!

    SvaraRadera
  4. Kan rekommendera Beco också! Har även provat ergo i några månader, men den faller på att man inte kan spänna den i kors på ryggen, och att den är mycket klumpigare än Becon som kan spännas lite hur som helst och är mjukare på rätt ställen!

    SvaraRadera
  5. Det går jättebra att korsa axelremmarna i kors på Ergo! :)

    SvaraRadera