måndag 10 mars 2014

Vad vi ska äta i veckan? Detta:

Minns ni när jag gråtandes av frustration (obs liten överdrift) frågade er om mat? Om ni åt och vad ni åt i så fall och sånt? Det slutade med att vi 1) lagade några av rätterna som ni tipsade om, samt 2) beställde Linas vegetariska matkasse. I dag kom första kassen och hej och hå vad gött det verkar! Eller vad sägs om detta:

  • Krämig indisk linscurry med citronstekt zucchini och papadums
  • Bibimbap med marinerad tofu och sesamstekt spenat
  • Oliv- och ricottalasagne med fikon- och balsamicosallad

HUR GOTT?

Tyvärr är jag ju inte någon hajpad storstadsbloggare som får gratis mat slängd över mig när jag öppnar ytterdörren utan vi får glatt punga ut med de här pengarna själva men jag känner att det nog kan vara värt det. 559 kronor kostar det för tre middagar för fyra personer (men vi är ju bara två), och vi har kassen varannan vecka. Varorna verkar schyssta, mycket är ekologiskt och jag ska alltså för första gången få laga tofu, hurra! Återkommer med utförligare recension när vi lagat och ätit!

2 kommentarer:

  1. Låter JÄTTEGOTT!

    Det där med middagar för fyra personer är lite vilseledande. Det är avsett för två vuxna och två barn. Min man och jag blev lite besvikna då det visade sig att middagarna räckte till oss två och en lunchlåda men hey, fortfarande en helt okej deal! Och dessutom blir det över rätt mycket ris/pasta/basgrejer. Vi har fortfarande Lina-mat kvar i skåpen hemma, fast vi slutade med kassen för ett år sedan.

    SvaraRadera
  2. Budet slängde inte så mycket påsen med frukostmat på mig, som lämnade över den varsamt och bad om en signatur.

    Mvh, hajpad storstadsbloggare

    SvaraRadera