torsdag 20 mars 2014

Välkommen vårdagjämningen!

Vet ni vad som händer i dag? Vavava, vet  ni? Jo, det är vårdagjämning vilket betyder att dagen blir längre än natten! Det vänder liksom på riktigt i dag och nu är det bara en tidsfråga innan det ser ut så här utomhus. Längtar ihjäl mig!





Jag är övertygad om att mitt allmänna välbefinnande skulle vara så otroligt mycket bättre om jag bodde i typ Kalifornien eller någon annan plats i världen där det är någon form av sommar (i svensk betydelse) året runt. Mörker, kyla och det här brungrå tråket som naturen erbjuder här under hälften av året får mig verkligen ur balans, och jag känner en sådan lättnad varje vår när jag vet att jag har minst ett halvår av ljus, värme och grönska omkring mig. Vårkänslor deluxe liksom. Alternativet skulle vara att flytta hem till Norrland där det förvisso är mörkt som i graven 20 timmar om dygnet som värst, men snö = vitt och vackert och inte så deppigt brunt överallt. 

Å andra sidan hade Norrland inneburit att vi fortfarande skulle haft snö, så jag vet inte...
Sa jag att det skulle bli strålande sol och 15 grader varmt här i dag? Skåne liksom, Sveriges Kalifornien.

2 kommentarer:

  1. Ahhhhh lovely!! Bästa tiden har vi framför oss nu! Och jag har planerat semester och ska ha en lååååååååååååång ledighet!

    SvaraRadera