måndag 7 april 2014

Go home evolution, you're drunk!

Vet ni vad det värsta som finns är, enligt mig? Att vara torr om händerna. Få saker är så sjukt obehagliga som att vara fnasig, jag ryser i hela kroppen och kan inte slappna av förrän händerna har smörjts in. Ska jag plantera om blommor så har jag hanskar på mig eller sköljer händerna så fort de blir jordiga, annars ryser jag långt upp i nacken medan jag håller på.

Eller frigolit. Iiiih, det ilar i tänderna bara jag tänker på det! Förra våren skulle jag låna min kollegas våffeljärn och han är en sån där präktig människa som spar allting i originalkartong. VET NI hur dåligt jag mådde under den evighetslånga tid det tog att stoppa ner våffeljärnet mellan två formgjutna frigolitklumpar och sedan trycka ner härligheten i lådan? Jag sjöng så högt jag kunde för att försöka slippa höra fraset när den gled ner i kartongen och ja – jag har ståpäls på armarna medan jag skriver detta.

Bonusinfo: Min kompis Jessica är paniskt rädd för obehandlat trä, hon måste linda glasspappret runt pinnen om hon köper pinnglass och äter inte upp allt eftersom hennes läppar då måste vidröra träet.

Herregud, vad kan evolutionen möjligtvis haft för tanke med dessa fobier?

12 kommentarer:

  1. Åh, jag är likadan! Hatar frigolit särskilt kombinerad med kartong och jag lindar alltid pappret runt glasspinnen för att den är så obehaglig att hålla i.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, hojta till om du kommer på vad moder natur hade för tanke med oss!

      Radera
  2. Jag VET måste alltid smörja in händerna innan jag lägger mig annars kan jag inte sova när dom är torra.

    SvaraRadera
  3. Ooo - en annan jobbig: tyg mot tänderna! Att råka tugga på tyg, liksom, you know? Vidrigt... Blir som ett torrt gnissel, och inte sådär härligt gnissligt som haloumi.

    SvaraRadera
    Svar
    1. UUUUHHHH, tugga på lovikavantar, uuäärk!

      Radera
  4. åh, gud! Tugga på typ en fingervante är det värsta! ryser i hela kroppen av blotta tanken.

    SvaraRadera
  5. Jag KAN inte sova när jag har torra händer, och eftersom jag alltid går på toa och tvättar händerna direkt innan jag lägger mig så måste jag ha en tub Helosan vid sängen haha. Det är helt klart en av hatmomenten på jobbet också, har handskar på och så tvättar man händerna i industritvål. Tar på handskarna igen och känslan av liksom torr gummiplast mot torra händer, RYS. Man får springa och hämta handkräm efter varje toabesök nästan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fy fasen, jag hatar överlag att tvätta händerna eftersom jag vet hur äckliga dom blir...

      Radera
  6. Är helt med din kompis. Tål inte heller obehandlat trä. Har tejpat mina köksredskap i trä och pappa har lackat min brödkavel. Får rysningar bara jag tänker på det.

    Fattar inte hur jag ska få in mitt namn/adress här men det är alltså Josefine/Tuffast av alla. Hej svejs!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, vad roligt, hon är också från Göteborg, så det kanske är något genetiskt för er ras?

      Radera