onsdag 16 april 2014

Hawr hawr, snart är det klippt osv



Minns ni fräschören som spred sig över mitt tunnhåriga lilla hövve alldeles nyss? Det var den 28 januari tydligen, så inte alls nyss, och det är ju inte så konstigt att håret ser ut som sheisse igen. SOM det växer. Och det hade ju varit roligt, om det inte var för det faktum att det i blött tillstånd blir som trassligt tuggummi från öronen och ner. Och det är överallt, om jag inte har det bakom öronen så hänger det rätt ner över ansiktet som på bilden och för tankarna till en solblekt svajande orange gardin.

Och så det här med färgen. Jag tänkte ju att det skulle vara lättare att underhålla en rödorange frisür under mammaledigheten (läs fattigdomen) eftersom jag vis av erfarenhet vägrar bleka själv, och det är klart att utväxten smälter in bättre i detta än med mitt gamla vita, men JAG SAKNAR MITT BLONDA HÅR. Det är därför jag inte bytt ut presentationsbilden här till höger, för att jag tror att jag fortfarande ser ut så där. Hehe. 

I dag klockan 10 är tänker jag kuta in hos frissan och upphetsat skrika "Hej, hur kort måste du klippa det för att kunna bleka det?" och sedan hoppas att svaret inte blir "två centimeter, max tre". 
Håll tummarna. 

3 kommentarer:

  1. Prova att ljusfärga istället för bleka - det är snällare mot håret samt brukar bli mer naturligt blönd! Ser fram emot resultatbilden! Lycka till!!
    Kraaaaam Josefin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ahmen lägg ägg, vem vill se naturligt blond ut? :)

      Radera
  2. Jag som tycker du passar så sjukt bra i det där röda!! Men du är snygg i vitt oxå så klart du ska köra på det du själv gillar bäst!

    SvaraRadera