torsdag 24 april 2014

Husdrömmen som blev sann

Huset från tre håll och så utsikten från trädgården. Det här kommer bli så fett! 
Ni vet det där sommarjobbet jag skrev om, som jag var så himla säker på att jag skulle få? Jag fick det inte. Jag ringde en fredag och fick höra att jag var reserv och att de väntade på svar från två personer måndagen därpå. Sedan hörde jag inget mer. Rätt snopet eftersom min magkänsla sa att jobbet var mitt och min magkänsla ljuger aldrig. 

Så vi började på plan B, att flytta "hem" igen. Hem som i någonstans runt Malmö/Lund. I flera år har vi drömt om ett hus på pendlingsavstånd från stan, nära våra vänner men ändå på landet. Och plötsligt bara fanns det där, under "lediga bostäder" på hemsidan till ett av alla Skånes gods. Vi fick komma på visning på skärtorsdagen och sedan höll vi krampaktigt tummarna hela påskhelgen och i tisdags fick vi svar. 

Välkomna att hyra av oss. 

Fattar ni? Världens finaste och mest perfekta hus är vårt och vi flyttar in redan i juni. Det är ett förstahandskontrakt, så det är lika gött som att bo i lägenhet där någon annan har ansvar för att ordna om något går sönder och vi slipper all oro som det innebär att äga sitt boende. Men vi kommer ändå få bo där hur länge vi vill och vi får måla om och tapetsera och greja, så det är liksom vårt hus. VÅRT HUS. Har eventuellt aldrig varit gladare än vad jag är nu!

Och just det, i går ringde dom om det där jobbet och ba "Är du fortfarande intresserad av att jobba hos oss så får du det för vi har fått ett sent avhopp". Pffft. Dags att ringa nu liksom. Snooze you lose. 

30 kommentarer:

  1. Grattis till något av det finaste jag sett!!!! :)

    SvaraRadera
  2. Vad kul! Ser jättefint ut! Var ligger det nånstans?

    SvaraRadera
  3. Grattis. Det blir perfekt för er och för oss när vi kommer ner och hälsar på. Grattis igen. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är stort och plats för alla!

      Radera
  4. Och din magkänsla stämde. Du fick jobbet fast försent. Men huset är hundra gånger bättre.

    SvaraRadera
  5. åh grattis! Vilket fint hus!

    SvaraRadera
  6. Så jädra kul, vi kommer bli grannar ju!! Typ. Ser framför mig hur vi springer till varandra var och varannan dag och blir fittast i Skåne......

    SvaraRadera
    Svar
    1. EXAKT! Smala som små snören med världens bästa kondis!

      Radera
  7. Grattis! Ser ju ut som värsta idyllen. :)

    SvaraRadera
  8. Men åh så fint! Och tänk om det där kunde finnas i Sthlm. Kanske ska undersöka iofs. Hm.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör det! Jag hade ingen koll på att det fanns så många gods/slott/kloster (!) osv som hade fastigheter för uthyrning. Och dessutom utan kö!

      Radera
  9. Du kan plantera en Magnolia!!!!!! Jag bara dör har uppe i zon 6!!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. JAAA! Det ska vi så klart göra!

      Radera
  10. Men himlar så fint hus! Och så himla bra det är att hyra också. Grattis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur, hyres är bäst! Jag älskar tanken på att även folk med normala inkomster ska ha råd att bo fint!

      Radera
  11. Grattis! Hurra! Perfekt! Super!

    SvaraRadera
  12. Ett sånt underbart hus!!! Glöm inte ge oss en virtuell rundtur när du har tid, vill se meeeeer! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer komma måååånga bilder därifrån, var så säker!

      Radera
  13. ÅÅÅÅhh!
    DRÖMMEN!

    Alltså, hur bar ni er åt för att hitta? Vad ska jag googla på för att ha minst lika god tur att hitta min och min makes nya boende?

    Grattis till er! Ojojoj vad kul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Googla på "slott med fastighetsuthyrning Skåne" tex, det gjorde jag! Kolla tex http://www.gyllenkrok.nu/fastigheter.html eller http://slattang.se/hyr-bostad-nara-lund-och-eslov/ tex

      Radera
  14. Grattis! Vad är det för hemsidor som går man in på för att hitta såna fina fastigheter till uthyrning, ifall man får fråga? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Se svar till kommentar ovan, och googla loss! lycka till!

      Radera
  15. Wow! Vilket flyt! Hur fint som helst, gött med trädgård och massa plats.

    SvaraRadera