måndag 14 april 2014

Kitty Jutbrings bloggläsare alltså...

Okej, svarade nyss på en kommentar på det här inlägget hos Kitty Jutbring, men känner att jag blev så irriterad att jag måste vädra lite här inne också.

Vad är det med alla som klagar på vad folk skriver om i sina bloggar? Är man för glad och peppig så surnar någon till FÖR SÅ DÄR BRA KAN LIVET FAKTISKT INTE VARA och är någon öppen med att livet inte är guld och gröna skogar, så är det mer åt DU SKRIVER SÅ DEPPIGT, JAG ORKAR INTE LÄSA LÄNGRE-hållet. Kitty fick en förlossningsdepression och har varit jätteöppen med det och skriver gärna om sina skitdagar (som jag gissar att alla familjer har, men vissa säkert utesluter) men då ska folk som Coco och Lisa kommentera om att hon verkar så ledsen och "jag gissar att du vill ha ett till barn men inte orkar för att allt är så jobbigt nu" och "kanske ska du sluta blogga ett tag och fokusera på vad som är viktigt i livet?".

Det kanske ÄR viktigt för henne att blogga, kanske hjälper det jättemycket att få tips och råd och stöd och bara skriva av sig med jämna mellanrum? Och oavsett vilket: sluta läs om du är så missnöjd med det hon skriver om. Och om du ändå väljer att läsa, strunta i att kommentera om du bara ska klappa på huvudet och vara en dryg besserwisser.

2 kommentarer: