fredag 4 april 2014

*tar kommando över tiden*

Ni vet när man säger att HERREGUD ÄR DET FREDAG NU IGEN? och bäbisen som nyss var en liten plutt kan plötsligt både vinka på kommando och ställa sig upp – och det var januari typ i går och sen blev det april plötsligt? Så känns det.

"Jag tar det i morgon", "jag spar det till en regnig dag", "jag ska bara..."

Och man vaknar och tänker att IDAG SKER DET och så blir det lunch och eftermiddag och kväll och plötsligt så är det fredag igen och så är det ny månad och vips! så har det gått en årstid till. Och eftersom jag är mammaledig har jag låtit det flyta på, men jag inser nu att jag inte trivs med det flytiga livet. Jag vill gärna trivas med det, men det här funkar ju inte. Jag vill ha ordning och reda, pengar på fredag och fuckin' struktur i min vardag. Jag älskar struktur. ÄLSKAR! Så länge det är jag själv som strukturerar i alla fall.

Nu jävlar. Inga mer "jag ska bara..." och planlöst driva omkring i mammaledighetsdimman, nu ska jag fantame schemalägga minsta minut av dagarna. Yey! Är orimligt pepp på detta!

4 kommentarer:

  1. Är så med dig i detta! Ballar ur fullständigt om jag inte försöker vara lite uppstyrd.

    SvaraRadera
  2. Gud vad skönt att höra att det finns fler som älskar struktur! Tycker bara jag hör om folk som är så himla flexibla och gillar att ta dagen som den kommer. Nä, jag ser fram emot att börja jobba ordentligt, gå upp i tid och få fasta tider!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar nog det egentligen, i teorin. Men nä, den här flytande tillvaron gör mig bara stressad!

      Radera