söndag 18 maj 2014

Det finns inget dåligt väder osv

Om fredagen och lördagen var en orgie i sol och ljumma vindar så var dagens väder raka motsatsen. Jag körde hem till min mammakompis i förmiddags och seden körde vi till Degeberga för att gå på något skojigt familjetjosan på hembygdsparken. Men nej, allt var utomhus och det fullkomligt öste ner, så vi körde upp bilarna bredvid varandra på parkeringen, vevade ner rutorna och tog ett klokt beslut om att åka hit och fika i väntan på att klockan skulle bli 13 och det var dags för loppis på idrottsplatsen.

Lax, sparris och tantkaka. Heaven.
Efter lax och tantfika (och noll bilder på sällskapet, vafalls?) så körde vi till loppisen som PRAISE THE LORD var inomhus. Sällskapets bebis tacklade dock av, så jag och Sigge fick flanera bland grejerna själva och oj vilket schysst ställe! Idrottsloppisar överlag är ju fantastiska, det här var ett typiskt bra fyndställe och jag såg inte en enda människa som såg ut att ha samma smak som jag. Älskar också ställen som prissätter saker i grupp, typ "krukor 5 kronor" och sedan är det skit samma vad det är för krukor.

Bild på fynden kommer i framtiden, men en cliffhanger är att Sigge hittade en keramikräv för en tia som jag är vansinnigt nöjd med. Det kan eventuellt vara den räven som är som upphov till begreppet "fulsnygg" och jag älskar som bekant fulsnygga grejer. Och rävar.

3 kommentarer:

  1. Jag åker ibland mellan Kwansta och Brösarp och där i Degeberga står det alltid en skyllt med "Loppmarknad!". Jag får ta och skärpa mig och inte åka vidare en av dessa gånger.
    /Åsa

    SvaraRadera
  2. Tantkakan är en Jitterbuggare. Mördeg med hårt slagen äggvita med socker. Man gör den som en rulltårta. Den hårda mördegen pressar alltid ut äggvitan. Jag har bara gjort dom 2 gånger för man blir blindgalen när man gör dom.

    SvaraRadera
  3. Mmmm laxen såg sjukt god ut!

    SvaraRadera