fredag 2 maj 2014

Fick nycklarna till huset idag!



Kolla in detta – Löjligt lyckliga familjen på trappan till sitt nya hus med... ja, inte vet jag, körsbärsträd (?) i bakgrunden? Får köpa en trädgårdsbok nu!



Alltså, så himla fint det där stället alltså, gick runt i trädgården och ba ATT VI SKA BO HÄR!?! Ändå ganska ofattbart faktiskt.



Så här ser baksidan ut från ena hållet...



...och från andra. Grenarna till vänster i bild tillhör ett äppelträd (?) där jag redan sett ut en perfekt hängmattegren! Det lilla huset/vinskyddet tänkte vi pimpa upp ordentligt, eventuellt måla vitt men åtminstone odla massa humle vid så det blir riktigt inklätt av grönska. För visst växer humle skitsnabbt? Kom gärna med tips på annat snabbväxande som kan förvandla schabraket till en liten grön kub!



Några bilder inifrån, KOLLA VÅRT KÖKSGOLV! KOLLA VÅRA ÖVERSKÅP! Älskar att dom valt att ha kvar det gamla när dom renoverat! I rummet innanför ska vi ha matsal (MATSAL!) och det röda man ser är hallen som vi har bakom oss på den översta bilden. Det finns två ingångar, den andra hallen är bakom mig när jag tar den här bilden och det kommer bara vara den vi använder. I båda hallarna finns trappor upp till övervåningen så man kan springa runt hela huset. 



Men än så länge kryps det mest. Här ligger Sigge i matsalen och jag står i vardagsrummet för att även få med kaminen (VI HAR KAMIN!) på bild. 


Och tittar jag till vänster medan jag fotar kaminen/matsalen/Sigge så ser jag den här utsikten. Allt är så underbart fint att jag blir helt knäpp, hur hände detta liksom? Är så pepp! Flyttar in första juni men hyresvärden är så schysst att vi fick nycklarna redan nu och får köra dit grejer under maj.

Samt: Hit me with your bästa inredningsbloggtips! Eller bara folk som bloggar i största allmänhet och råkar ta fina bilder på sina hem som är helt ÅSM. Tack tack! 

33 kommentarer:

  1. Vilket underbart hus. Jag absolut älskar köket! Jag och sambon tittar runt efter lgh eller hus och det verkar som att alla renoverar och moderniserar nuförtiden och jag är rädd att det inte finns några fina gamla kök kvar till mig. Men detta ser ju lovande ut :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det skönt att vissa väljer att behålla den gamla stilen!?

      Radera
  2. Grattis! Vilket fint hus och vilket fint kök! 😊

    SvaraRadera
  3. Svar
    1. Jag förstår det, är typ avis på mig själv!

      Radera
  4. Har en hängmatta ni kan få!

    SvaraRadera
  5. Klematis och kaprifol är fantastiska slingerväxter som är vackra, gröna och växer snabbt! Blir nog supersnyggt när allra klart!

    SvaraRadera
  6. Ni kan inte ha lika mycket mygg!

    SvaraRadera
  7. Åh vad fint! Det är underbart att bo i hus, minst sagt! :)
    Jag tycker Augustifamiljen har ett väldigt inspirerande hem (http://augustifamiljen.blogg.se) så det blir mitt tips :)

    http://jennybenny.se

    SvaraRadera
  8. http://trendenser.se/

    Älskar huset. ÄLSKAR!

    SvaraRadera
  9. Gud så roligt! Jag älskar stilen hos http://ispydiy.com/ , hon renoverar sin studio nu och allt är så himla fiiiiint.

    Det ska bli himla roligt att följa er flytta in i huset! :)

    SvaraRadera
  10. Vilken dröm! Kolla pinterest tills du storknar, där finns allt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska faktiskt starta ett konto där nu!

      Radera
  11. Gratulerer med nytt hus!

    SvaraRadera
  12. Gratulerer med nytt hus!

    SvaraRadera
  13. Grattis! Och kul att bara hyra med, slipper man allt elände med hus!

    SvaraRadera
  14. Bokharabinda är O-SLAG-BART när det gäller att växa snabbt och klä in grejer. Kallas inte för "arkitektens tröst" utan anledning :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter perfekt, jag bildgooglar direkt, tack!

      Radera
  15. Vilken DRÖM!

    Bloggtips:
    http://www.homeanddesire.se
    http://mamamekko.blogspot.com
    http://rumochrabalder.blogspot.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det!? Tack för bloggtips!

      Radera