lördag 10 maj 2014

Huset, huset, huset!



Vi kör ju ner några lass per helg nu i maj innan vi flyttar in i juni. Ett i dag och ett i morgon blir det den här helgen, och i dag svängde våra kompisar förbi och fick en husesyn och sen åt vi pizza ihop innan vi körde det tomma släpet hem igen. Jag är så satans trött på E22:an så ni anar inte. 

Men alltså HUSET. Ända sedan vi fick nycklarna och fick gå runt och kolla och mäta och planera så har jag känt en sådan himla längtan dit. Inte bara för att det är världens finaste hus, utan för att det redan känns hemma, trots att det är tomt och kalt och luktar lite lite avlopp så man får spola i rören som blivit torra sedan förra familjen flyttade ut. 

Och jag längtar liksom inte bara efter "att flytta" eller efter trädgården, all extra yta, kaminen och att få inreda ett eget rum till Sigge. Det är något mer.

Jag längtar hem. 

6 kommentarer:

  1. Försvann min kommentar?? Åh.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag sa hursomhelst att jag kände likadant när vi köpt det här huset men fortfarande hade radhuset kvar. Det var här jag skulle vara, om jag så skulle elda för att få upp 17 grader i huset, äta mat på en tallrik diskad i kallvatten vid altanbordet, hängandes i en hård gästsoffa. Det var rätt! Och det känns fortfarande lika rätt (fast bättre då, eftersom vi flyttat in på riktigt)!

      Radera
    2. Så himla göttig känsla! Jag hoppas och tror att den håller i sig!

      Radera
  2. Åh! Den känslan vill jag också ha och hoppas få inom kort om jag bara får det där jobbet jag sökt och varit på intervju för. Hoppas hoppas!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad spännande! Lycka till!

      Radera
  3. Helt fantastiskt fint. Och när jag ändå kommenterar: asbra krönika, supergölli unge!

    SvaraRadera