söndag 18 maj 2014

Idyll idyll, här var det mer idyll!



Sommardagar som i går är ju även Kwansta ett riktigt göttigt ställe att bo på! Började som nästan alla andra dagar med att gå min 6-kilometersrunda medan Sigge sov middag. Och i går var det minsann shortspremiär, tjoohoo!



Så här fint är det vid Hammarsjön! Det är väl det enda jag saknar på nya stället, riktiga promenadvägar. Landsvägen utanför är sjukt smal och där vågar man inte ge sig ut med barnvagn direkt. Men jag får nosa rätt på någon skogsstig när vi flyttat. 



På vägen hem såg vi hästar. Black beauty sprang ut med mulen ur bild, annars var väl det här en tjusig ruta svensk sommar?



Sigge vaknade när hästarna kom dönande, och han var sjukt peppad på de enorma djuren. Kollade lite nervöst på mig när de gnäggade i tusen decibel men jag låtsades som ingenting och då brydde han sig inte heller.



Och nu fattar jag vad uttrycket "äta som en häst" kommer ifrån. Hel-ve-te vad de här kusarna tryckte i sig gräs, det var som att de aldrig sett mat förut. Riktigt imponerande, det var väl en åtta miljoner maskrosor som strök med bara under den tiden vi stod där. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar