torsdag 8 maj 2014

Jag hjärta mitt mammagäng!

Alfie vill vara i centrum trots outhärdlig ljudvolym och hårdhänta barn.
Okej, eventuellt var Sigge drivande i den här händelsen. Lilla gängledaren.
Lille O känner efter om Alfie är mjuk på magen. Det är han.
Onsdag i går innebar date med Onsdagsklubben och är det något som jag på allvar känner sorg inför att flytta ifrån så är det det här gänget. Några från föräldragruppen, en från öppna förskolan, en gammal fallskärmskompis, några från internet och en kollega från radion. Alla handplockade och sammanförda av mig. Så himla kul att få hänga med dessa underbara tjejer och sjukt kul att följa ungarnas väg från små stirrande paket till riktiga barn som kryper omkring och pussas och strimlar reklamtidningar på nolltid. 

Vi är elva stycken totalt men det brukar bli 4-6 av oss som kan ses varje gång. Vi turas om att bjuda in, den man är hos fixar lunch och så tar de andra med sig juice, bröd och något fika, allt planeras i vår låsta Facebookgrupp. Och även om vi har onsdagar som gemensamt häng så hänger jag och Sigge med många av dom på tu man hand andra dagar i veckan. Jag får svindel när jag tänker på hur oerhört tråkig min mammaledighet varit om jag inte träffat dom här människorna. Lifesavers, verkligen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar