lördag 24 maj 2014

Liten rapport från gårdagen









Det här med att vara konferencier, det är ju inget annat än precis asroligt. Tyvärr har jag så klart tajmat denna helgen med att vara dödsförkyld, så jag knaprade strepsils och snortade nässpray som om det fanns någon morgondag. Och det funkade nog, rösten höll ganska okej ända tills jag gick upp klockan 01:45 för att säga god natt och meddela att nej, Rebecca&Fiona kommer inte spela mer hur mycket ni än skriker.

Och hur gick det då? Jo, ganska bra tror jag? Det gick ju bättre andra halvan av kvällen än första för då hade jag hunnit bli lite mer varm i kläderna, och förutom några blickar ner på manuskorten så skötte jag mig nog. Tror jag. På kommunen sa dom att dom var nöjda så jag får väl lita på dom.

Och - jävlar i min lilla låda vilket åskoväder det blev en halvtimme in i Rebecca&Fionas spelning. Det blixtrade lika mycket från himlen som från scenen typ, och regnet bara forsade ner från himlen. Alltså VERKLIGEN forsade, alla blev genomblöta på bara några minuter.

Efter att vi haft lite summeringsmöte gick jag hem genom en helt vindstilla och nyregnad stad som var helt tom på folk. Det hade slutat regna och jag bara gick där och kände hur kroppen varvade ner och var så glad att jag vågade tacka ja. Ska bli bättre på att ta några steg ut ur bekvämlighetszonen framöver, jag klarar ju uppenbarligen mer än vad jag tror.

6 kommentarer: