onsdag 11 juni 2014

Älskar att ha en löpkompis!



Startade gårdagen med att köra bort till Linnéa och köra ett löppass med backintervaller. Trots att klockan bara var nio på morgonen och vi sprang i skogen så var det sjukt varmt och exakt så svinjobbigt som det låter. I dag känns benen ganska möra om någon undrar. 

Min pulsklocka dog tyvärr mitt under passet trots nybytta batterier, men jag hänger inte läpp för det utan ser det snarare som ett tecken på att jag är värd en TomTom gps runner som jag drömmer om! Ska bara övertala Tobbe om det också.

På lördag är det dags för Malmömilen och jag har satt tre olika mål för säkerhets skull. 

Mål 1 – springa på under 1 timme och 10 minuter. Det blir 7 min/km och känns inte helt överdrivet jobbigt eftersom jag inte dog i går av 7.5 kilometer backar och Malmö är platt som en pannkaka.

Mål 2 – springa på under 1.07.46. Det sprang jag på sist jag var med på Malmömilen när jag var i en så jävla kass period och mådde jättedåligt. 

Mål 3 – springa hela vägen. Det måste gå, annars blir jag förbannad.

3 kommentarer:

  1. I love it tooooooooo!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Vad färgglada och fina ni är. Lycka till ni fixar det. Kram!!!

    SvaraRadera
  3. Hejja dig! Men måste varna för TomTom, den saknar en hel del essentiella funktioner (som att kunna se farten på varje intervall), som gör mig galen. Garmin 210 är mycket bättre!

    SvaraRadera