lördag 21 juni 2014

Assmountain Midsummer - ett bildregn!



Ni vet när man bor på en gård och ba "nej men vi dukar i ett av våra megagarage ifall det blir regn"? Nej, jag visste inte heller, tills i går. Då pyntade jag så här fint!



Och så kom det folk, närmare 40 stycken närmare bestämt, varav 25 procent gick under kategorin barn. Och så åt vi. 


Att ha garaget som matsal visade sig vara en fantastisk idé. Ingen frös, inget blåste bort och solen lyste med jämna mellanrum precis utanför så det kändes aldrig muggigt.



Och barnen, de fick gå på skattjakt och hittade bland annat en skattkista fylld med GULD! Lyckan! 



Och så åt vi dessert. Säg det inte till någon men i dag är jag så innihelvitte trött på jordgubbar men sitter ändå och äter det AS WE SPEAK. Vad är det för fel på mig?



Snygg mundering – sjörövarhatten från skattjakten på svaj.



Det spelades kubb med alla de känslor som endast barn kan uppbringa över ett spel. Hårt jobb att vara förstående/tröstande/stöttande förälder ibland. Tänk att Sigge någon gång ska stå och gråta Lille Skutt-tårar över att behöva vänta på sin tur, kan inte förstå att den dagen kommer komma.



Och det hängdes en del under korkeken kastanjen så klart, lätt bästa kvällssolshänget i den delen av trädgården på kvällskvisten.



En av gästerna gick iväg en bit för att natta sin unge i barnvagnen och kolla så fint – vi bor i huset vid regnbågens slut! Sedan åkte lite folk hem i lika omgångar medan några andra stannade kvar och sov över.



Midsommardagen – Sigge ba UPPSTIGNING! klockan halv sex, men jag och Micke var de enda som hörde honom. Sådana här morgnar är jag så orimligt glad över att jag inte dricker alkohol längre, fattar ej hur kroppen hade orkat kliva upp om jag varit lite småbakis också. 



Efter att jag och Micke druckit kaffe och Sigge fått gröt så tog vi en promenad för att se om vi kunde hitta en bra barnvagnspromenadväg i skogen. Det gjorde vi, men först artbestämde vi ödlorna som bor i vår postlåda. Sandödla, tre stycken. 


Den här utsikten kan man avnjuta precis i början på den bra skogsvägen som jag ska göra till min morgonpromenadväg. Extremt fint va?



När vi kom hem hade några gäster vaknat så jag ställde mig vid spisen med en stekpanna, en stekspade och min egen vikt i pannkakssmet. Sigge och Frida klädmatchade och gick runt i köket.



Tada! *värdinna of the year*



Sen ville storstadsmänniskorna kolla på naturen så vi gick ut och spejade över nejderna. 



Sigge har sett naturen förr så han var måttligt impad och somnade som en liten sten (som vanligt när man bär honom i ErgoBabyn). Den här kepsen har för övrigt börjat trenda på insta, tror varenda bäbis i feeden har den nu (från Lindex om någon undrar, finns för både baby och barn).



Sen strövade vi hem över ängarna igen...



... och trädgårdshängde lite innan gästerna packade in sig i vanen och körde hem. Detta var lätt min bästa midsommar på många många år och jag är så himla glad att så många ville komma ut och hänga med oss. Tvådagarshäng är alltid göttigare än att alla åker hem på kvällen/natten och det är så schysst att vi kan ha sju övernattningsgäster utan att det blir det minsta trångt.

Hus rules! Landet rules! Och hashtaggen #assmountainmidsummer på Instagram rules också, där finns mer bilder från partajet.

3 kommentarer:

  1. *bjuder in mig själv till nästa år*

    SvaraRadera
  2. *svarar ja på egeninbjudan*

    SvaraRadera
  3. Helt fantastiskt! Vill också komma och fira midsommar med er nästa år!

    SvaraRadera