torsdag 26 juni 2014

Blixtar & dunder! Och Kwansta-besök!



Har haft besök från Kwansta hela dagen, så himla glad att mina nya mammakompisar inte bara försvann när vi flyttade! Sigge var också glad och krävde att bli runtkörd i huset.

Vi lämnade killar och barn hemma mitt på dagen och körde till Erikshjälpen i Genarp där jag hittade en helt ÅSM teakbänk som jag ska visa i morgon (även om jag gissar att de flesta av er redan sett den på Instagram) och nu tycker Tobbe att teakkvoten är fylld här hemma. Jag är tveksam men lite får man väl kompromissa.



När besöket åkt hem ville jag bara slänga mig i soffan och äta glass, men jag hade en inplanerad löprunda att springa. Och dessutom hade klass 1-åskovädret dragit bort och efterlämnat en sådan där helt stilla och ljusrosa solig kväll så jag kände inte för att skjuta upp löpningen tills imorgon heller utan stack ut. Och OH MY LORD vad jag inte ångrar mig, den här skogsbilvägen vi hittade under midsommarhelgen är ju verkligen suveränt fin!





Såg tre rådjur, sprang lite vilse, telefonen dog och jag började så smått oroa mig över att bli attackerad av galna vildsvin men till slut kom jag hem, 6.5 kilometer mörare i benen.
Bra dag!

3 kommentarer:

  1. I häckebergaskogen finns inga vildsvin, bara kåtbockar, typ hjortar och sånt. De ligger vid den här tiden på året tror jag.. Eller ligger och ligger, de står nog mer.. när de typ gör det..

    SvaraRadera
  2. Det är rätt intressant att de kan stå och ligga på samma gång när man tänker efter lite även fast man inte vill tänka i de banorna liksom..

    SvaraRadera