tisdag 24 juni 2014

Egendag, whoop whoop!

Med jämna mellanrum har vi egendagar då lill-barnets behov helt får skötas av den ena föräldern så att förälder nummer två får göra precis vad den vill hela dagen. I dag var det min dag!

Jag började med att jobba. Jag ÄLSKAR att jobba, det är bland det bästa jag vet. Låta hjärnan arbeta lite mer än att bara lägga fyra klossa på varandra innan Babyzilla kommer och river ner dom igen. Älskar Babyzilla så klart, men ibland är det skönt att få göra vuxna saker utan att bli avbruten var femte sekund. 

Men någon hejd får det ju vara på jobbandet, dels sken solen och dels blev Sigge TIO MÅNADER I DAG och det ville vi fira med familjeutflykt! Vi körde till Skryllegården, åt chokladtårta och så fick Sigge rida på alla trädjuren. Bildbevis:

Chokladtårta. 
Rida på en räv.
Krypa ifrån en grävling. Obs att vi har ungen med ballaste krypstilen.
Rida på en kanin.
Son och far rider på vildsvin.
Alltså, hur gölli?
Rida på rådjur.
Rida på vessla (!?), attackeras av räv.
Loppislycka!
Men jag gillar inte bara att jobba, äta chokladtårta och placera mitt barn på trädjur, jag gillar att gå på loppis också och HALLÅ JA vad mycket kul jag hittade på Erikshjälpen i Genarp i dag. Vilket fyndarställe det är alltså. Om ni inte redan sett på Insta så söker jag locket till smörasken och/eller asken till smörlocket på bilden. Rörstrands Wasa är locket, och Gefles Sol är asken. 

Längst till vänster är ett stort svart askfat med två småsura fåglar, det är märkt Bornholm men jag hittar ingen info om det på nätet, någon som vet något? Hästen är däremot en Bertil Vallien och det lilla fatet till vänster är märkt Kaskad Alp Sweden. 

Ja, detta är alltså innan jag förvandlades till en rödhuvad svettmänniska.
Och förutom att jobba, äta chokladtårta och fynda på loppis så gillar jag att springa. Så det gjorde jag när vi kom hem. Mest för att min löppartner in crime (Linnéa) skickade ett sms från Dalarna och ba: "HALLÅ, jag ser inte något på bloggen om att du är ute och springer, själv har jag hunnit med 4.1 mil sedan jag kom hit i torsdag!". Bite me, tänkte jag och drog ut i sex kilometer varav de tre första i intervall-stuk med fartökning vilket gav en snittfart på 5:45 minuter per kilometer = SUPERSNABBT i min värld. Joggade sedan hem i vanlig 7 min/km-takt, mycket glad och nöjd med livet. Ligger bara 3.5 mil efter Linnéa nu men det tar jag ikapp i veckan (obs, skämt).

5 kommentarer:

  1. RECEPT PÅ TÅRTA TACK!!!

    *dreglar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Önskar att jag hade det, men vi var på lokaaaal förstår fröken så kan tyvärr inte berätta. Men den var god!

      Radera
  2. Grymt jobbat! Idag sprang jag 4,5 km och sen backintervaller så det blev totalt 6 km. Har nu sprungit 4,7 mil sen i torsdags.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hälften så långt som jag sprungit!

      Radera