fredag 13 juni 2014

Jag ÄLSKAR att bo här!




Ni ser buketten där på skänken? Alla blommor utom två plockade jag i går – I VÅR TRÄDGÅRD! Fick en bukett av våra kompisar som var över häromdagen och när några av dom började vissna så slängde jag dom, gick ut med en sax och klippte ihop lite påfyllnad. Hur underbart? Ska aldrig mer bo i lägenhet!

Okej, det sa jag förvisso efter Åhus också, men nu menar jag det på riktigt, vilket fantastiskt mervärde det är att ha en egen del av utomhus som är ens eget. Där man vet att trädgårdsmöblerna aldrig är ockuperade av fulla tonåringar eller evighetsfikande tanter, där man slipper stå i fönstret och spana efter när grannarna är färdiga med grillen, där det aldrig flyger runt kladdiga glasspapper som någon mindre nogräknad människa bara slängt på gården. 

Så himla bra med eget hus. Och eget utomhus.

2 kommentarer: